جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
۰
دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۶

تولید ۱۰۲ میلیون دستگاه لوازم خانگی در کشور+عکس

مدیرکل صنایع فلزی وزارت صنعت، معدن و تجارت از تولید ۱۰۲ میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاه لوازم خانگی منتخب در سال گذشته خبر داد و گفت: حقوق ورودی این محصول از ۴۰ به ۵۵ درصد افزایش یافته است.
تولید ۱۰۲ میلیون دستگاه لوازم خانگی در کشور+عکس
توليد ايرانی:بنابر گزارش خبرنگار واحد اقتصادی تولید ایرانی و به نقل از صدا و سیما، عباس هاشمی، با اشاره به اینکه آمار تولید لوازم خانگی منتخب سال گذشته، ۱۰۲میلیون و ۳۰۰ دستگاه در کشور است، گفت: آمار سال ۹۶ با توجه به قدرت خرید مردم، وضعیت بازار و مشکلات واحدهای تولید ی، یک میلیون و ۱۰۰ دستگاه در سال ۹۶ بوده است.
مدیر کل‌صنایع فلزی وزارت صنعت، افزود: لباسشویی یک میلیون و ۹۰۰ هزار دستگاه ظرفیت تولید داشتیم که از این مقدار ۹۰۰ دستگاه تولید شد و همچنین­ کولر آبی ۲ میلیون و ۳۰۰ دستگاه که ۸۰۰ دستگاه تولید داشتیم.
­وی با بیان اینکه اهداف وزارت صنعت توانمندسازی واحدهای صنعتی است، گفت: حقوق ورودی لوازم خانگی را از ۴۰ درصد به ۵۵ درصد افزایش دادیم؛ در عین حال، یکی از برنامه‌های وزارت صنعت حمایت از‌قطعه‌سازان است که باتوجه به اینکه ۳۰ تا ۳۵ درصد آمار واردات در صنعت لوازم خانگی گزارش شده است، سعی داریم تولیدات قطعه سازی را توانمندتر کنیم.
هاشمی افزود: از ۶ ماهه دوم سال ۹۶ تمامی لوازم خانگی در فهرست ماده ۴ قانون حمایت از مصرف کنندگان بردیم تا تمام محصولات لوازم خانگی از شرکتهای خارجی نمایندگی و خدمات پس از فروش داشته باشند تا واردکننده ضمن پرداخت حقوق دولت، بتواند خدمات پس از فروش داشته باشد.
وی گفت: بحث رقم قاچاق کالا تقریبی است و ستاد مبارزه با قاچاق کالا رقم مشخصی را اعلام نمی کند. در این میان البته در ۶ ماهه سال ۹۷ کد رهگیری برای کالای لوازم خانگی تولیدات داخلی و قاچاق داده می‌شود.
کد مطلب: 2501
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *