يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
۰
پنجشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۳۸

سه هزار و ۴۷۸ واحد مسکونی طی هفت سال در روستاهای یزد ساخته شد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یزد گفت: با هدف خانه دار شدن روستاییان ، طی هفت سال گذشته ( ازسال های ۱۳۹۲تا ۱۳۹۹) سه هزار و ۴۷۸ واحد مسکونی در روستاهای این استان ساخته شد.
سه هزار و ۴۷۸ واحد مسکونی طی هفت سال در روستاهای یزد ساخته شد
 به گزارش توليد ايرانی ؛           علیرضا قربانیان  در ابرکوه با بیان اینکه سه هزار میلیارد ریال برای ساخت این تعداد واحدهای مسکونی صرف شده، افزود: هزار میلیارد ریال از طریق تسهیلات بانکی به متقاضیان ساخت این واحدها پرداخت شده است
.
وی اظهار کرد: از سال ۱۳۹۲ تاکنون ۹ هزار و ۶۴۹ قطعه زمین برای ساخت مسکن به متقاضیان فاقد مسکن در مناطق روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت استان یزد واگذار شده است.
مدیرکل بنیاد مسکن یزد خاطر نشان کرد: هم اکنون متوسط مقاوم‌سازی و بهسازی واحدهای مسکن روستایی در استان یزد ۶۰ درصد است و این در حالی است که این شاخص در کشور ۵۰ درصد برآورد شده است.

وی با بیان اینکه با اتمام کار بازسازی واحدهای مسکونی در دست اجرا ، میانگین مقاوم سازی مسکن روستایی در استان به ۶۵ درصد می رسد ، افزود: ۲۸۴ واحد مسکونی روستایی اکنون برای دریافت تسهیلات مقاوم سازی به بانک معرفی شده اند.

قربانیان خاطرنشان کرد: برای بهسازی واحدهای مسکونی روستایی به هر متقاضی ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه با باز پرداخت ۱۵ساله با سود چهار درصد و تسهیلات بلاعوض نیز پرداخت می شود.

مدیرکل بنیاد مسکن یزد درباره بازسازی واحدهای مسکونی مناطق شهری و روستایی که مصوبه امسال هیات دولت است ، تصریح کرد:  حدود ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات روستایی و شهری در این خصوص به استان اختصاص یافته که برای ساخت ۸۱ واحد مسکونی و تعمیر هزار و ۷۵۷  واحد توزیع می شود که تاکنون هزار و ۶۵۰ فقره پرونده به بانک های عامل معرفی شده است .

قربانیان از شهروندان استان خواست از این فرصت برای ایمن سازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی استفاده کنند و اضافه کرد: از سال ۱۳۸۴ تا کنون ۲۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن روستایی در این استان با اعتبار  ۴۲۵ میلیارد ریال بازسازی و بهسازی شد که ۱۱۰میلیارد ریال آن به صورت بلاعوض به روستاییان پرداخت شده است.

استان یزد با ۱۰ شهرستان،۲۱ شهر، ۲۱ بخش، ۴۳ دهستان و ۹۶۳ روستا ، بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵، یک میلیون و ۱۳۸ هزار نفر جمعیت داشت که تنها ۱۵ درصد آن ساکن روستاها و مابقی در ۲۱ شهر سکونت دارند.
کد مطلب: 24944
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *