سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
۰
يکشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۱۹

صادرات ایران به قطر ۵ برابر شد+عکس

صادرات ایران به کشور قطر در سال جاری نسبت به سال گذشته بیش از پنج برابر شده است.
صادرات ایران به قطر ۵ برابر شد+عکس
توليد ايرانی:بر اساس تازه‌ترین آمار گمرک از تجارت خارجی دو ماهه نخست سال جاری، در این مدت ۲۱۶ هزار و ۵۸۵ تن کالای ایرانی به ارزش ۴۷ میلیون و ۶۶۶ هزار دلار از ایران به قطر صادر شده است که رشد چشمگیری را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.
بنابر گزارش خبرنگار واحد اقتصادی تولید ایرانی، صادرات انجام شده به قطر از لحاظ وزنی ۱.۱۵ درصد و از لحاظ ارزش ۰.۶۵ درصد از کل ارزش صادرات کالای ایرانی در این مدت را شامل می‌شود و از این حیث ،کشور قطر در میان کشورهای دریافت‌کننده کالای ایرانی در رتبه ۱۹ قرار می‌گیرد.
این در حالی است که در دو ماهه نخست سال گذشته ۱۳۱ هزار و ۸۱۴ تن کالای ایرانی به قطر صادر شده بود که ارزش آن تنها هشت میلیون و ۸۹۹ هزار دلار بوده است.
صادرات کالای ایرانی به قطر در مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزنی ۰.۷۴ درصد و از لحاظ ارزش ۰.۱۴ درصد از کل صادرات انجام شده در مدت مذکور بود.
به این ترتیب مقایسه میزان صادرات به قطر در دوماهه نخست سال جاری با مدت مشابه سال گذشته حاکی از آن است که صادرات به این کشور از لحاظ وزنی ۶۴ درصد و از لحاظ ارزش بیش از ۴۳۵ درصد افزایش یافته است.
نکته مهم این آمار افزایش قیمت کالاهای ایرانی به قطر است که نشان می‌دهد نسبت به سال گذشته کالاهای با ارزش بالاتری به این کشور صادر شده است.
کد مطلب: 2486
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *