چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
۰
پنجشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۲۷

استعلام از محیط زیست برای معادن انجام نمی‌شود/آقایان ما را دور می‌زنند

مدیرکل دفتر زیستگاه‌ها و امور مناطق سازمان محیط زیست با بیان اینکه قانون مجلس ذیل ماده ۲۴ استعلام از محیط زیست را برای معادن دارد ولی آقایان از ما استعلام نمی‌گیرند، گفت: برای تمدید پروانه معدن هم از محیط زیست استعلام نمی‌گیرند.
استعلام از محیط زیست برای معادن انجام نمی‌شود/آقایان ما را دور می‌زنند
به گزارش توليد ايرانی ؛ رضا اقتدار امروز در جلسه نشست ملی مطالبه‌گران حوزه معدن، اظهار داشت: در بحث معادن، قانون مجلس ماده ۲۴ اعلام شده است که فقط در مناطق تحت مدیریت سازمان محیط زیست بابت معادن از این سازمان استعلام بگیرند و در خارج از محدوده هیچ استعلامی از سازمان محیط زیست انجام نمی‌شود.
مدیرکل دفتر زیستگاه‌ها و امور مناطق سازمان محیط زیست افزود: ضوابط زیست محیطی در این باره حذف شده است و قانون جدید آورده اند امروز سازمان محیط زیست با کدام مصوبه و قانون می‌تواند مانع تخلفات در مدیریت معادن شود؟
وی ادامه داد: در ماده ۲۴ مکرر برای معادن به مناطق حفاظت شده نظیر جنگل و مرتع و دیگر مناطق حفاظت شده فشار آوردند‌ همین ماده ۲۴ مکرر ‌دفتری در استانداری با ۷ نفر کارشناس است که ‌۶ نفر آنها معدنی هستند.
اقتدار ادامه‌ داد: در همین منطقه کرکس که حفاظت شده است، معدن جدیدی احداث نشد وگرنه همه منطقه معدن سنگ می شد.
مدیرکل دفتر زیستگاه‌ها و امور مناطق سازمان محیط زیست افزود: قانون مجلس ذیل ماده ۲۴ استعلام از محیط زیست را برای معادن دارد ولی آقایان از ما استعلام نمی‌گیرند.
وی ضمن انتقاد از قانون‌گریزی‌ها در این‌باره، بیان کرد: معدن طلا پس از اکتشاف، برای بهره‌برداری ارزیابی زیست محیطی میخواهد، آقایان در اکتشاف از ما استعلام می‌گیرند اما برای بهره‌برداری استعلام نمی‌گیرند الان برای تمدید پروانه از محیط زیست هم استعلام نمی‌گیرند.
مدیرکل دفتر زیستگاه‌ها و امور مناطق سازمان محیط زیست با بیان اینکه دفتر ما به روی مطالبه مطالبه‌گران حوزه معدن باز است، گفت: در معدن گوهر زمین، بر خلاف خواسته آقایان، مرز منطقه برای گوهر زمین را اصلاح نکردیم، این در‌منطقه حفاظت شده بهرام گور است، آقایان فشار آوردند مرز منطقه اصلاح شود، اما ما مقاومت کردیم و اصلاح نکردیم.
کد مطلب: 24802
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *