صادرات استان مرکزی به بیش از ۷۰۰ میلیون دلار رسید

8 بهمن 1399 ساعت 9:25

مدیرکل گمرکات استان مرکزی گفت: طی ۱۰ ماهه سال جاری بیش از ۷۰۹ میلیون دلار کالا از مبادی گمرکی استان مرکزی صادر شده است.


به گزارش تولید ایرانی ؛      اسماعیل حسینی اظهار کرد: حجم صادرات انجام شده در این مدت بیش از یک میلیون و ۴۴۰ هزار تن بوده و میزان کالاهای صادر شده استان مرکزی از نظر وزنی نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۷ درصدی و از نظر ارزشی کاهش ۱۵ درصدی و از لحاظ تعداد ۳۱ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی تصریح کرد: از مجموع ۲۷ هزار و ۲۳۵ فقره اظهارنامه صادراتی، ۱۲ هزار و ۷۲۷ فقره  اظهارنامه به  ارزش بیش از ۳۸۳ میلیون دلار مربوط به عملکرد گمرک منطقه ویژه اقتصادی ایرانیان و ۸۱۳۷ فقره به ارزش بیش از ۱۴۸ میلیون دلار مربوط به عملکرد گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه است.

حسینی بیان کرد: استان مرکزی محصولات خود را به ۹۶ کشور جهان صادر کرده و بخش عمده صادرات استان مرکزی به ترتیب به کشورهای عراق، افغانستان، ترکیه، پاکستان، ازبکستان و ... صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: عمده‌ترین کالاهایی که از استان مرکزی به بازارهای هدف صادر شده، انواع هیدروکربورها، پلی اتیلن سنگین و سبک، موادغذایی و نوشیدنی ها، لوازم آشپزخانه و منزل، ایزوگام، مصنوعات پلاستیک و یکبار مصرف، بلورجات، قوطی آلومینیومی، دستمال کاغذی، مقاطع فولادی، تیربرق، شمش آلومینیوم و... بوده است.

حسینی واردات استان در این مدت را نیز بیش از ۱۲۳ هزار تن عنوان کرد و گفت: ارزش کالاهای وارد شده ۳۴۱ میلیون دلار بوده است.

وی اضافه کرد: از مجموع آمار ارائه شده در زمینه واردات، ۲۱۱۵ فقره اظهارنامه به وزن بیش از ۹۳ هزار تن و ارزش ۲۶۵ میلیون دلار مربوط به گمرک منطقه ویژه کاوه است.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی کشورهای مبداء واردات را ۴۶ کشور دانست و افزود: چین، ترکیه، امارات متحده عربی، هند، آلمان و ... از جمله کشورهای مبداء واردات به استان مرکزی بوده اند و عمده‌ترین کالاهای وارداتی استان مرکزی انواع مواد اولیه پوشک، ماشین آلات و اجزا و قطعات، پاکت آبمیوه و بسته بندی، اسانس خوراکی، مواد اولیه خوراکی و مفتول فولادی و ... بوده است.


کد مطلب: 24750

آدرس مطلب: https://www.tolideirani.com/news/24750/صادرات-استان-مرکزی-بیش-۷۰۰-میلیون-دلار-رسید

توليد ايرانی
  https://www.tolideirani.com