سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
۰
يکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۲۰

تعدیل روشنایی معابر شهرها برای حفظ پایداری شبکه برق است

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان گفت: تعدیل روشنایی چراغ‌های معابر اصلی در شهرهای استان با هدف کاهش مصرف سوخت نیروگاه ها و حفظ پایداری شبکه سراسری برق انجام می‌شود.
تعدیل روشنایی معابر شهرها برای حفظ پایداری شبکه برق است
به گزارش توليد ايرانی ؛ هاجر عبدی روز یکشنبه با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: در این راستا هفته گذشته حدود چهار هزار و ۶۰۰ چراغ روشنایی معابر شهرهای هرمزگان به صورت یک در میان خاموش شد و در مجموع از ابتدای دیماه تاکنون تعداد چراغ‌های تعدیل شده به ۱۴ هزار چراغ افزایش یافته است.
وی بیان داشت: همچنین از آبان ماه امسال جهت تشویق مشترکان در بهینه مصرف کردن برق طرح برق امید در هرمزگان اجرا شد و مشترکانی که در ماه های زمستان مصرف خود را در یک ماه به کمتر از ۸۰ کیلووات ساعت کاهش دهند، مشمول قبض رایگان می‌شوند.
مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان اظهارداشت: مشترکین با اقداماتی ساده مانند خاموش کردن لامپ‌های اضافی در منازل و ادارات و استفاده بهینه از آبگرمکن و بخاری برقی می‌توانند علاوه بر کاهش هزینه برق مصرفی، تولید مصرف سوخت نیروگاه ها را کاهش دهند که با این کار مشکلی در تامین گاز و برق در روزهای سرد سال به وجود نخواهد آمد.
عبدی ادامه داد: در کنار این اقدام، کارشناسان شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان با مراجعه به ادارات و دستگاه های دولتی و عمومی، مصرف برق آن‌ها را بررسی کرده و درصورت رعایت نکردن، برخورد لازم را انجام می‌دهند.
وی یادآورشد: اگرچه تعدیل روشنایی معابر و دیگر اقدام‌های یاد شده در کاهش مصرف برق موثر است، اما به تنهایی کافی نیست و در کنار آن باید فعالیت‌های  همچون جمع‌آوری انشعاب‌های غیرمجاز و مراکز استخراج غیرمجاز رمز ارز دیجیتال با جدیت پیگیری و اجرا شود.
شرکت توزیع نیروی برق در حال حاضر ۷۱۵ هزار مشترک دارد که از این میزان۵۷۳ هزار مشترک معادل ۸۲ درصد را مشترکان خانگی شامل می‌شود.
کد مطلب: 24689
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *