جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
۰
يکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۱۱

۵۵ درصد سیمان قاین صادر می‌شود

مدیرعامل شرکت سیمان قاین گفت: تولید سیمان قاین سالانه از ۸۱۲ هزار تن عبور می‌کند که حدود ۵۵ درصد آن صادر می‌شود.
۵۵ درصد سیمان قاین صادر می‌شود
به گزارش توليد ايرانی ؛ علیرضا اکبری ‌مطلق روز یکشنبه در بازدید «حجت الله میرزایی» معاون امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از کارخانه سیمان قاین افزود: ظرفیت تولید کریکت این شرکت در سال به بیش از ۷۸۰ هزار تن می‌رسد.
وی بیان کرد: صادرات کریکت بسیار جزئی است به طوری که شاید از ابتدای امسال تاکنون ۱۰ هزار تن صادرات کریکت انجام شده است.
مدیرعامل شرکت سیمان قاین گفت: ظرفیت اسمی تولید کرکیت همان ۷۸۰ هزار تن است و به همان مقدار هم تولید می‌شود.
وی افزود: سال گذشته با حضور مدیرعامل شستا در محل شرکت سیمان قاین به توافقات خوبی دست یافتیم و طرح توجیهی سیمان تامین به این شرکت ارائه شد، با این حال هنوز به مرحله سرمایه‌گذاری نرسیده‌ایم.
اکبری ‌مطلق به ظرفیت‌های بازار اشاره و عنوان کرد: بازار سیمان به نحوی است که دیگر کشش ندارد، شاید در گذشته رقیبی نداشتیم اما اکنون ۱۲ کارخانه سیمان با یکدیگر رقابت می‌کنند.
وی همچنین گفت: امسال اولین بار در ۲۷ سال اخیر دچار محدودیت برق شده‌ایم و در ۱۰ روز اخیر با این موضوع دست و پنجه نرم می‌کنیم که اگر این قطعی‌ها ادامه داشته باشد نمی‌توانیم سیمان را تحویل دهیم.
اکبری ‌مطلق اضافه کرد: از ۲۳ آبان ماه گاز هم قطع شده است و در تامین مازوت هم دچار مشکل شده‌ایم.
نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی هم در این بازدید گفت: سیمان قاین مشتریان پر و پاقرصی در کشور افغانستان دارد.
سلمان اسحاقی افزود: یعنی ما اگر بخواهیم طرح توجیهی سیمان را به اجرا بگذاریم، به دلیل بازگشایی پایانه گمرک یزدان افغانستان در آینده نزدیک، ظرفیت قابل‌ توجهی در برای خرید سیمان قاین دارد.
سه معاون وزیر و ۲۲ مدیرکل و روسای سازمان‌های وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از روز گذشته (شنبه) وارد خراسان جنوبی شدند که در این سفر ۲ روزه در قالب سه گروه در همه شهرستان‌های استان حضور خواهند یافت.
معاون امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز در سفر به شهرستان قاینات از کارخانه سیمان قاین و مجتمع فولاد قاینات بازدید کرد و از نزدیک روند فعالیت، مسائل و مشکلات این واحدهای صنعتی را مورد بررسی قرار داد.
حضور در نشست کارگروه اشتغال شهرستان قاینات از دیگر برنامه‌های معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این شهرستان است.
کد مطلب: 24682
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *