جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
۰
پنجشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۳۹

ایران ۲ مگاپروژه صنعت پتروشیمی می‌سازد

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس از کلنگ‌زنی دو مگاپروژه پتروشیمی ماهشهر و هرمز با مجموع ارزش حدود ۷ میلیارد دلار تا پایان امسال خبر داد.
ایران ۲ مگاپروژه صنعت پتروشیمی می‌سازد
به گزاش توليد ايرانی ؛           جعفر ربیعی افزود: ریل‌گذاری برای احداث دومگاپروژه هرمزدر عسلویه و پتروشیمی ماهشهر در هلدینگ خلیج‌فارس انجام شده است.

وی افزود: پروژه ۴.۵ میلیارد دلاری هرمز با خوراک ترکیبی اتان و بوتان است که از پارس جنوبی تأمین خواهد شد. مجوز‌های آن از وزارت نفت گرفته شده و در حال دریافت زمین از شرکت ملی صنایع پتروشیمی هستیم و امیدواریم که تا پایان سال کلنگ آن زده شود.

بیدبلند خلیج فارس، ان‌جی‌ال ۳۲۰۰ و مازاد پتروشیمی پارس تامین می‌شود افزود: این طرح با سرمایه گذاری حدود ۲.۵ میلیارد دلار احداث می‌شود که در مجموع با پروژه هرمز حدود ۷ میلیارد دلار طرح تا پایان امسال کلنگ‌زنی می‌شود.

مدیرعامل هلدینگ خلیج‌فارس با اعلام آمادگی این هلدینگ برای اجرای طرح‌های بالادست صنعت نفت و گاز به‌منظور تأمین خوراک پتروشیمی‌ها گفت: این موضوع دو دلیل دارد؛ پتروشیمی‌ها علاوه بر توان مالی و فنی، برای تأمین خوراکشان انگیزه بیشتری دارند و می‌توانند این پروژه‌ها را در زمانبندی مناسب اجرا کنند.
 
کد مطلب: 24622
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *