جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
۰
پنجشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۲۷

بید بلند خلیج‌ فارس آماده سرویس دهی با ظرفیت کامل

مدیرعامل پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس تأکید کرد: بیدبلند خلیج‌فارس با ظرفیت کامل آماده سرویس‌دهی است.
بید بلند خلیج‌ فارس آماده سرویس دهی با ظرفیت کامل
به گزاش توليد ايرانی ؛       محمود امین‌نژاد) پس از آیین بهره‌برداری از پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس با بیان اینکه فعالیت این پالایشگاه با ۴۰ درصد ظرفیت نشان‌دهنده این نیست که توان تولید صددرصدی ندارد، افزود:گفت: با تأمین خوراک لازم، ظرفیت تولید این مجتمع از ۴۰ درصد کنونی به ۱۰۰ درصد می‌رسد.

وی بابیان اینکه برخلاف دیگر پروژه‌ها که روند تولیدی شدن آن‌ها چندین ماه زمان می‌برد، این پالایشگاه جزو معدود پروژه‌هایی است که با ظرفیت ۱۰۰ درصدی آماده سرویس‌دهی است گفت : تامین خوراک یک موضوع بالادستی است، و پالایشگاه بیدبلند در کمترین زمان ممکن و چهار روز پس از ورود خوراک اصلی به تولید رسید.

مدیرعامل پالایشگاه بیدبلند خلیج‌فارس ادامه داد: تا پایان امسال، این پالایشگاه به ۵۰ درصد ظرفیت تولید خواهد رسید یعنی یک ردیف (ترین) از دو ردیف یک میلیارد فوت مکعبی این مجموعه به ظرفیت ۱۰۰ درصدی می‌رسد.

امین‌نژاد با اشاره به اینکه بیدبلند خلیج فارس به تعمیرات اساسی ان‌جی‌ال‌ها، عملیاتی که پنج‌سال عقب افتاده، وارد شده است، گفت: با توافقاتی که انجام شده، هم‌اکنون اورهال ان‌جی‌ال ۹۰۰ رسما به این شرکت واگذار شده و در حال خرید تجهیزات هستیم که تأثیر بسزایی در تأمین خوراک پالایشگاه بیدبلند دارد.

وی به طرح‌های نیمه‌تمام مانند پیش‌تراکم ۹۰۰ و پیش‌تراکم ۱۰۰۰ و ... که به این شرکت واگذار شده اشاره کرد و افزود: اخیرا حدود ۸۰۰ میلیارد تومان برای ان‌جی‌ال‌هایی که دست این شرکت است، ال‌سی گشایش کردیم. با سرعت و با تمام توان، نخواهیم گذاشت که کمبود خوراک به عنوان یک نقطه ضعف برای بیدبلند باشد.

مدیرعامل پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس با تأکید بر اینکه این مجموعه، سومین پروژه دنیا در شرایط تحریم است، افزود: این پروژه ۳۶ ماه پس از گشایش اعتبار اسنادی تکمیل شد.

امین‌نژاد با تأکید بر اینکه هم‌اکنون در این سرما و مشکلات گاز، ۵۰۰ تن در ساعت متان به شبکه گاز سراسری تزریق می‌شود، اظهار کرد: این مجتمع در حدود ۴ ماه گذشته، تاکنون ۳۰۰ هزار تن C۲+ تولید کرده‌ است که از این میزان، حدود ۹۰ هزار تن اتان به پتروشیمی‌های ماهشهر منتقل شده است.

وی با یادآوری اینکه سیاست هلدینگ خلیج‌فارس در ابتدا این بود که برای ال‌پی‌جی بیدبلند از تاسیسات بندرامام استفاده کند، گفت: با جدی شدن بحث ان‌جی‌ال‌های ۳۲۰۰، قرار شد، مخازن بیدبلند در ماهشهر اجرا شود که براساس برنامه در حال اجراست و امیدواریم خردادماه ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسد.
 
کد مطلب: 24621
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *