جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
۰
شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۰۷

اعتراض به تاخیر چندساله در ایجاد زیرساخت‌های دفع پسماند چرمشهر

در حالی جریمه یک درصد از فروش شرکت‌های مستقر در شهرک صنعتی چرمشهر به ناحق گرفته می‌شود که همچنان زیرساخت مناسب برای دفع پسماند ایجاد نشده است.
اعتراض به تاخیر چندساله در ایجاد زیرساخت‌های دفع پسماند چرمشهر
به گزارش توليد ايرانی ؛ از اتاق بازرگانی تهران، آقای محمد لاهوتی در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش‌خصوصی استان تهران افزود: این مساله از حدود ۲۵ سال قبل که صاحبان صنایع به اجبار به شهرک صنعتی چرمشهر منتقل شدند، چالش‌برانگیز بوده است.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران اضافه کرد: از اواخر سال ۱۳۹۶ که آقای مقیمی استاندار تهران بود، این مساله در شورای گفت‌وگوی استان مطرح شد. استاندار وقت دست‌کم دوبار، در شهرک چرمشهر حضور یافته و جلساتی در فرمانداری ورامین برگزار کرد، اما این مساله همچنان پابرجاست. چنانکه اکنون حدود ۳۰۰ هزار مترمکعب پسماند آلوده و سرطانزا در محوطه شهرک وجود دارد که سلامت افراد حاضر در این شهرک را در معرض خطر قرار داده است.

وی با بیان اینکه چرمشهر یکی از ضعیف‌ترین شهرک‌های صنعتی از نظر زیرساخت است و متناسب با سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی در آن زیرساخت ایجاد نشده است، ادامه داد: جریمه یک درصد از فروش شرکت‌ها نیز به ناحق گرفته می‌شود و سئوال این است که چرا با وجود عدم ایجاد زیرساخت مناسب برای دفع پسماند این عوارض دریافت می‌شود؟
لاهوتی گفت: بیش از ۲۰ سال از احداث این شهرک می‌گذرد و اکنون به دلیل فرسودگی زیرساخت‌ها و هدر رفت آب باید لوله‌کشی‌ها در آن تعویض شود.

عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران افزود: همه این مسایل سبب شده که این شهرک نتواند از لحاظ تولید، خروجی مناسبی داشته باشد؛ این در حالی است که بیش از ۹۰ درصد تولید چرم سبک و ۸۰ درصد صادرات چرم از این شهرک صورت می‌گیرد. در حالی که به بهانه خام‌فروشی، عوارض صادراتی بر این صنعت وضع شده و ۱۵۰ میلیارد تومان عوارض پرداخته شد، اما هنوز یک ریال از این عوارض به این صنعت بازنگشته است. پیش از این عنوان شده بود که منطقه هوشنگ‌آباد به عنوان سایت دفن پسماند‌های چرمشهر در نظر گرفته شد که شنیده شده این امر نیز مسکوت مانده است.

لاهوتی با بیان اینکه، بیش از ۱۰ جلسه در اتاق، استانداری و فرمانداری برای رفع مشکلات واحد‌های تولیدی مستقر در چرمشهر برگزار شده و خروجی مورد انتظار را نداشته است، گفت: تولیدکنندگان مستقر در این شهرک، تاکنون پاسخ قانع‌کننده‌ای در برابر درخواست خود دریافت نکرده‌اند. در حالی که انتظار این است برای جلوگیری از اضمحلال یک صنعت قدیمی توجه ویژه‌ای به آن معطوف شود.
کد مطلب: 24521
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *