شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
۰
جمعه ۲۶ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۲۸

اختصاص ۱۹۲ میلیون متر مکعب پساب به کشاورزی و فضای سبز تهران

معاون آب و آبفای وزیر نیرو در یکی از شبکه‌های اجتماعی نوشت: تصفیه خانه فیروز بهرام سالانه ۱۹۲ میلیون متر مکعب پساب تولید و به چرخه مصرف فضای سبز تهران می‌رساند.
اختصاص ۱۹۲ میلیون متر مکعب پساب به کشاورزی و فضای سبز تهران
به گزارش توليد ايرانی ؛     "قاسم تقی زاده خامسی " روز جمعه در صفحه اینستاگرام خود نوشت: دستگاه حفار تونل ۱۰.۵ کیلومتری جمع آوری فاضلاب غرب تهران روز گذشته از این تونل خارج شد.

وی نوشت: این تونل توسط یک کانال یک هزار و ۲۰۰ متری به تصفیه خانه فاضلاب فیروز بهرام در غرب تهران متصل می‌شود.

معاون وزیر نیرو افزود: تونل فاضلاب شبکه جمع آوری یک هزار و ۷۵۰ کیلومتری غرب تهران که ۲۵ درصد جمعیت شهر تهران را پوشش می دهد به این تصفیه خانه منتقل خواهد کرد و بدین ترتیب سالانه ۱۹۲ میلیون متر مکعب پساب را که به اندازه ظرفیت مخزن سد کرج است تولید کند تا جانشین آب کشاورزی، صنعت و فضای سبز تهران کند.

وی ادامه داد: استفاده از این پساب سبب خواهد شد ۱۷۱ حلقه چاه مسدود شود.
معاون وزیر نیرو نوشت: این تونل و تصفیه خانه از سال ۹۶ آغاز و قرار است تا پایان سال یعنی  ۶ ماه زودتر از موعد مقرر به نتیجه برسد.

تقی زاده خامسی  افزود:حدود ۱۷۵ میلیون یورو معادل چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است و اعتبار آن از محل تسهیلات بانک توسعه اسلامی تامین شده است.

وی ادامه داد: طول شبکه فاضلاب تهران هشت هزار کیلومتر است که حدود ۹۰ درصد آن به پایان رسیده است.

معاون وزیر نیرو نوشت: با راه اندازی این تصفیه خانه ۱۰ مدول از ۲۲ مدول از تصفیه خانه مورد نیاز شهر تهران به بهره برداری خواهد رسید.

پیشتر وزیر نیرو با بیان اینکه تصفیه خانه فیروز بهرام در غرب تهران قرار گرفته گفت: چهار واحد این تصفیه خانه امسال وارد مدار می شود و درواقع چهار استان تحت پوشش قرار می گیرند.
کد مطلب: 24481
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *