جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
۰
جمعه ۲۶ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۱۱

غلبه توان و تخصص ایرانی بر سختی‌های کرونا و تحریم

برگزاری این دوره نمایشگاه صنعت آب و برق ایران با وجود همه سختی‌های بیماری و تحریم نشان از غلبه تخصص و توان داخلی براین مشکلات و تداوم توسعه کشورمان است.
غلبه توان و تخصص ایرانی بر سختی‌های کرونا و تحریم
به گزارش توليد ايرانی ؛       بیستمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق امسال توام با شانزدهمین نمایشگاه صنعت آب در حالی از بیست و سومین روز دی ماه آخرین زمستان قرن حاضر کار خود را آغاز کرد که نزدیک به یکسال است که کشورمان همانند سایر نقاط جهان درگیر بیماری کرونا بوده و بسیاری از فعالیت‌ها از این بیماری آسیب دیده اند.

اما برگزاری این نمایشگاه که محل عرضه توانمندی متخصصان ایرانی در کنار رقیبان خارجی خود است نشان از اراده آهنین متخصصان داخلی دارد و این پیام را مخابره می کند که هیچ مشکلی نمی‌تواند مانع توسعه کشورمان باشد.

نمایشگاه صنعت آب و برق همچنین در شرایطی با حضور "علا احمد الجبوری" وزیر تجارت جمهوری عراق و "رضا اردکانیان" وزیر نیروی کشورمان فعالیت خود را آغاز کرد که شدیدترین تحریم های بین المللی از سوی دشمنان این کشور بر آن حاکم شده است و این حضور وزیر تجارت عراق حاوی پیامی مهمی است که با وجود سختی های تحریم، ایران درکنار همسایگان خود هم به فکر توسعه خود و هم به فکر یاری رساندن به کشورهای همسایه است و هیچ تحریمی نمی تواند مانع توانمندی ایرانی باشد.

ویژگی امسال برگزاری توامان نمایشگاه صنعت آب و برق آن است که وجود بیماری کرونا این نمایشگاه را بیشتر تخصصی کرده و بازدیدکنندگان آن آنگونه که ستاد برگزاری نمایشگاه و پروتکل های بهداشتی اعلام کرده اند فقط مختصص متخصصان و دست اندرکاران صنعت آب و برق است و همین امد مزیت بیشتری برای این نمایشگاه به همراه آورده که تنها کسانی که فعال در این دو صنعت هستند ضمن دیدار از آن می توانند نیازهای یکدیگر را شناخته و برطرف سازند.

رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه‌های صنعت آب و برق در باره این نمایشگاه گفت: بخش خصوصی با وجود همه موانع و عوامل بازدارنده، این توانمندی را دارد که شرایط نامناسب را به فرصتی بی نظیر برای بالندگی خود و تکیه بر دانش و قابلیت‌های داخلی تبدیل کرده و آرمان جهش تولید را دست یافتنی کند.

رضا اردکانیان" وزیر نیرو در حاشیه مراسم افتتاح بیستمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق و شانزدهمین نمایشگاه صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب نمایشگاه را پل ارتباطی میان بخش خصوصی و دولتی دانست و افزود: در این رویداد بین‌المللی شاهد حضور ۲۰۰ شرکت صنعت برق و بیش از ۷۵ شرکت بخش آب و فاضلاب در کنار چندین شرکت خارجی هستیم.

وی تاکید کرد: در سالی که دشمنان این کشور فشار حداکثری خود را به سقف توان خود رسانده‌اند این نمایشگاه در حال برگزاری است و با وجود این اقدامات طی دو سال اخیر توانسته‌ایم سهم انرژی بیشتری را به بخش‌های تولیدی کشور عرضه کنیم و هم آب کافی را در بخش‌های مختلف تامین کنیم.
علاء احمد الجبوری، وزیر تجارت عراق و رئیس عراقی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و عراق نیز در این مراسم با اشاره به حجم بالای تبادل تجاری میان ایران و عراق، گفت: امروز هیات بلندپایه‌ای از کشور عراق وارد تهران شده تا موانع موجود در راستای افزایش تبادلات تجاری میان دو کشور را از بین ببرد.

وی با اشاره به اینکه بخش زیادی از انرژی مورد نیاز عراق از ایران وارد می‌شود، افزود: در حال حاضر برنامه‌ای برای واردات گاز از ترکیه وجود ندارد.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل وزارت نیرو  نیز در این باره گفت: بیستمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق ایران و شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب ایران به صورت همزمان درحالی برگزار می‌شوند که شرایط ویژه جهانی ناشی از شیوع بیماری کووید ۱۹، درکنار استمرار پیامدهای تحریم و دشمنی بدخواهان میهنمان، موقیعت خاصی را رقم زده است.

"صدیقه ببران" افزود: در وضعیتی که عموم کشورها به شدت تحت تاثیر شیوع بیماری قرارگرفته و فعالیت‌های عادی چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی دچار اخلال و توقف شده، به گونه‌ای که طبق برآورد صاحبنظران، تاثیر بیماری بر اقتصاد جهان تا دست کم یک دهه آینده به طور کامل قابل جبران نخواهد بود، بخش خصوصی کشورمان در صنعت آب و برق، با شناخت درست از موقعیت به‌وجود آمده، همت خود را در تحقق آرمان جهش تولید مضاعف کرده و ضمن یاری وزارت نیرو در برآوردن نیازهای هموطنان به دو کالای خدماتی و اساسی آب و برق، به بهترین شکل ممکن و با حداقل تاثیر پذیری از موانع موجود، حضوری چشمگیر و قابل قبول در نمایشگاه امسال دارد.

ببران، از مهمترین ویژگی‌های رویداد امسال، علاوه بر برگزاری همزمان نمایشگاه‌های آب و تاسیسات آب و فاضلاب و صنعت برق که بر غنای آن افزوده است، به حضور چشمگیر متخصصان و صاحبان فناوری، کالا و خدمات در دو بخش اشاره کرد که این امر، بر وجهه علمی و تخصصی نمایشگاه افزوده است.

بیستمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق و شانزدهمین نمایشگاه صنعت آب تا عصر امروز - جمعه - پاسخ گوی متخصصان خواهد بود.
کد مطلب: 24479
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *