جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
۰
چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۵۳

جریمه ۷۰۰ میلیون تومانی دو تولیدکننده تخم مرغ به دلیل گران‌فروشی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان تهران ضمن ارائه توضیحاتی برای تامین میوه شب عید، تصریح کرد: دو شرکت بزرگ تولیدکننده و بسته بندی تخم مرغ بالغ بر ۷۰۰ میلیون تومان جریمه شده‌اند.
جریمه ۷۰۰ میلیون تومانی دو تولیدکننده تخم مرغ به دلیل گران‌فروشی
به گزارش توليد ايرانی ؛      یداله صادقی  با بیان اینکه هر هفته قیمت ۱۲۶ قلم کالا در بازار  رصد می‌شود، گفت: در حال حاضر افزایش قیمت تخم مرغ و جوجه یکروزه در صدر افزایش قیمت‌ها است. همچنین دو شرکت بزرگ تولیدکننده و بسته بندی تخم مرغ به دلیل گران فروشی بالغ بر ۷۰۰ میلیون تومان جریمه شدند و پرونده تخلف آن‌ها به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.  

وی همچنین تاکید کرد که مقرر شد با واحدهای عرضه کننده تخم مرغ که قیمت مصوب را رعایت نکنند برخورد و به مراجع قضایی معرفی شوند.        

به گزارش ایسنا، ستاد تنظیم بازار اخیرا برای سومین بار در سال جاری قیمت تخم مرغ را افزایش داد و بر این اساس نرخ مصوب هرکیلو تخم مرغ در مغازه ها برای مصرف کننده ۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان و قیمت هر شانه تخم مرغ (بدون بسته بندی‌های مختلف) هم ۳۲ هزار تومان تعیین شده است.

اما در هفته‌های اخیر قیمت هرشانه تخم مرغ در خرده فروشی های سطح شهر تهران به بیش از ۴۵ هزار تومان رسیده است که معاون نظارت و بازرسی اداره کل صمت استان تهران علت آن را کمبود عرضه عنوان کرد و گفت که  وزارت جهاد کشاورزی و شرکت پشتیبانی امور دام باید روزانه ۴۰۰ تن تخم مرغ به قیمت مصوب در تهران عرضه کنند تا قیمت هر شانه تخم مرغ به نرخ مصوب یعنی ۳۲ هزار تومان برسد، اما در حال حاضر میزان عرضه ۹۰ تا ۱۰۰ تن است. سخنگوی وزارت جهاد کشاورزی اما امروز توپ را دوباره به میدان وزارت صمت انداخته و گفته که وزارت جهاد کشاورزی وظیفه تولید مرغ و تخم مرغ را برعهده دارد و پیگیری اینکه مرغ و تخم مرغ در بازار با چه قیمتی فروخته می‌شود برعهده این وزارتخانه نیست.

توزیع برنج ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومانی در شبکه توزیع
دبیر کارگروه تنظیم بازار استان تهران همچنین اعلام کرد که ۹۹۶۰ تن شکر مصرف خانوار،  بیش از ۳۵ هزار تن شکر مصرف صنف و صنعت به قیمت  ٦٦٥٠ درب کارخانه و قیمت ٨٧٠٠ تومان برای مصرف کننده و همچنین ۵۰۰۰ تن برنج تایلندی وارداتی به قیمت ۱۲هزار و ۵۰۰ تومان جهت مصرف کننده از طریق شبکه توزیع شامل فروشگاه‌های زنجیره‌ای، صنوف منتخب و میادین میوه و تره بار توزیع خواهد شد.                                    

صادقی در ادامه درباره تامین و توزیع تنظیم بازار میوه شب عید نیز گفت: اولین جلسه کمیته راهبری تامین و توزیع مرکبات با حضور دستگاه‌های ذیربط در محل سازمان صمت برگزار شد و بر اساس مصوبات آن مقرر شد دستگاه‌ها مباشر خود را به این دبیرخانه معرفی کنند.

به گفته وی بر اساس ابلاغیه ستاد تنظیم بازار کشور، بالغ بر ۳۵۰۰ تن پرتقال و سیب ویژه توزیع در ایام پایانی سال و نوروز ۱۴۰۰ درسطح استان درنظر گرفته شده است. 
کد مطلب: 24446
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *