شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
۰
دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۲۸

فرماندار: ۲ هزار و ۱۵۵ فرصت شغلی در شهرستان نهاوند ایجاد شد

فرماندار نهاوند گفت: تعهد اشتغال زایی این شهرستان در سال جاری ایجاد ۲ هزار و ۱۵۵ فرصت شغلی بود که این تعداد در ۹ ماهه امسال تحقق ۱۰۰درصدی یافت.
فرماندار: ۲ هزار و ۱۵۵ فرصت شغلی در شهرستان نهاوند ایجاد شد
به گزارش توليد ايرانی ؛       «مراد ناصری» افزود: همچنین در سال جاری ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات مشاغل خانگی برای این شهرستان اختصاص یافته که ۳۰۰ میلیون تومان سهم جهاد کشاورزی، ۱۵۰ میلیون تومان سهم بازرگانی و ۱۵۰ میلیون تومان سهم میراث فرهنگی است.

وی با اشاره به اینکه جهاد کشاورزی وام‌ها را به پرورش دهندگان دام های سبک و سنگین اختصاص داده، ادامه داد: میراث فرهنگی در حوزه های گلیم بافی و قلم زنی و بازرگانی نیز در رشته های قالیبافی و خیاطی تسهیلات اشتغال پرداخت می‌کند.

فرماندار نهاوند با بیان اینکه تسهیلات تبصره ۱۶ قانون بودجه کشور، وامهایی کم بهره مختص مددجویان بهزیستی و کمیته امداد است، اظهار داشت: در این بخش سهم شهرستان ۲۱ میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان اعتبار به این تبصره اختصاص داده شده که ۹۰ درصد آن جذب شده است.

ناصری تاکید کرد: تسریع در پرداخت اعتبارات تبصره ۱۶ قانون (اعتبار ویژه دستگاه‌های حمایتی) در دستور کار بانک‌ها قرار گیرد و تا پایان بهمن تمامی تعهدات صفر شود.

وی اظهار داشت: سازمان بهزیستی و کمیته امداد نیز تسریع در امور و پرونده‌ها را در دستور کار خود قرار دهند و پرونده‌ها را به بانک ها ارجاع داده تا اعتبار باقی مانده تخصیص یافته را به متقاضیان پرداخت کنند.

فرماندار نهاوند از معرفی ۴۸۹ نفر به جهاد دانشگاهی برای طرح توسعه مشاغل خانگی با همکاری امور بانوان فرمانداری خبر داد و تاکید کرد: در تمامی امور مردم در اولویت هستند و در حال حاضر پیگیری امور کارگروه اشتغال نیز باید با جدیت دنبال شود.

ناصری با بیان اینکه جهاد دانشگاهی با امضای تفاهمنامه ای با وزارت کار، با اعلام پیشران‌ها (پشتیبان) مشاغل را مدیریت کند، ادامه داد: پیشران با سفارش تولید براساس نیاز بازار به تولید کننده، بازار فروش را فراهم می‌کند.

وی با اشاره به اینکه سهم جهاد دانشگاهی نهاوند در توسعه مشاغل خانگی نهاوند ۳۰۰ نفر است، یادآور شد: جهاد دانشگاهی با شناسایی و معرفی زنان توانمند روستایی بیمه آنها را نیز تقبل کرده که از نوع عشایر و روستایی است.

فرماندار نهاوند با تاکید بر اینکه اجازه تعطیلی اشتغال را در شرایط کرونا ندادیم، اظهار داشت: در شرایط فعلی اقتصادی و محدودیت های کرونایی، توانستیم سهمیه اشتغال شهرستان را محقق کنیم.
ناصری عنوان کرد: اگر در جذب اعتبارات جدیت به خرج ندهیم بازگشت خورده و باعث نارضایتی مردم می شود، زیرا حمایت‌های مالی برای اشتغال و توانمندی مددجویان ضروری است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: در راستای اهداف سند راهبردی و توسعه اشتغال این استان در هشت ماهه سال جاری برای ۱۷ هزار و ۸۷۲ نفر شغل در بخش مسکن و غیرمسکن ایجاد شده است.
کد مطلب: 24377
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *