جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
۰
پنجشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۹

افزایش صادرات دانش‌بنیان ایران به چین

در دیدار رئیس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری با مدیر مرکز تجاری ایران در چین (شانگهای) درباره گسترش فعالیت مرکز تجاری و پاویون ملی ایران در چین بحث و گفت‌وگو شد.
افزایش صادرات دانش‌بنیان ایران به چین
توليد ايرانی:علی‌مرتضی بی‌رنگ، رئیس مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و خوانگ مدیر پاویون ملی و مرکز تجاری ایران در شانگهای کشور چین با یکدیگر ملاقات کردند. 

در این دیدار علی‌مرتضی بی‌رنگ، قائم مقام معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در امور بین‌الملل ضمن معرفی معاونت و مرکز و ارائه تصویری از ماموریت و چشم‌اندازهای پیش رو، در خصوص حمایت از توسعه روابط همکاری ایران و چین در حوزه تکنولوژی و دانش‌بنیان اعلام آمادگی کرد.

وی در ادامه اظهار کرد: با توجه به اینکه هدف از راه‌اندازی مرکز تجاری و پاویون ملی ایران در چین، ارائه و معرفی محصولات ایرانی به‌ویژه محصولات دانش‌بنیان در کشور چین و توسعه صادرات آنها است، هرگونه اقدامی در راستای «اعزام و پذیرش هیات‌های تجاری»، «برگزاری رویدادها و نشست‌های تجاری و B2B» و «حضور در نمایشگاه‌ها و رویدادهای بین‌المللی بین دو کشور» مورد حمایت این مرکز قرار خواهد گرفت.
بی‌رنگ از خوانگ به عنوان مدیری علاقه‌مند و توانمند در مدیریت مرکز تجاری ایران نام برد و اظهار امیدواری کرد که روابط همکاری و توسعه صادرات بین دو کشور افزایش یابد. 

در ادامه خوانگ، رئیس مرکز تجاری و پاویون ملی ایران در شانگهای با بیان اینکه در حال حاضر از 7 حوزه مختلف محصولاتی که در پاویون ملی ایران به نمایش گذاشته شده است، بخش دانش‌بنیان فعال‌تر و پر رنگ‌تر بوده است، گفت: بطوریکه هر دو هفته یکبار با هماهنگی و مدیریت کارگزار تجاری ایران در چین، نشست‌های مشترک میان شرکتهای ایرانی و چینی در محل پاویون ایران برگزار می‌شود. 

وی افزود: در حال حاضر فضایی نزدیک به 2 هزار متر دیگر برای در اختیار دادن بخش اداری به شرکتهای ایرانی در طبقه دوم پاویون در دست آماده‌سازی است و از شرکتهای دانش‌بنیان علاقه‌مند به فعالیت در کشور چین خواستیم تا از امکانات اداری این بخش استفاده کنند.

بر اساس اعلام روابط عمومی معاونت علمی ریاست‌جمهوری، پاویون ملی و مرکز تجاری ایران در شانگهای چین اسفندماه سال گذشته با حضور نمایندگانی از معاونت علمی و فناوری، سازمان توسعه تجارت ایران، اتاق بازرگانی ایران و چین و سرکنسولگری ایران در شانگهای و با حضور نمایندگانی از دستگاه‌های دولتی و سرمایه‌گذاری چین افتتاح شد و کار خود را آغاز کرد. در حال حاضر 100 محصول از 45 شرکت دانش بنیان در بخش فناوری پیشرفته پاویون عرضه شده است.
کد مطلب: 2435
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *