پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
۰
جمعه ۱۹ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۱۸

وزیر صمت : ۳۰ میلیون تن‌ فولاد در کشور تولید می شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: امروز در کشور ۳۰ میلیون تن‌ فولاد و ۲۸۰ هزار تن‌ کاتد تولید می شود که مایه افتخار است.
وزیر صمت : ۳۰ میلیون تن‌ فولاد در کشور تولید می شود
به گزارش توليد ايرانی ؛      علیرضا رزم‌ حسینی روز جمعه در نشستی با استاندار کرمان و مسوولان شهرستان رفسنجان در مجتمع مس سرچشمه، معادن کشور را یکی از ذخایر مهم و اثرگذار در حوزه توسعه کشور دانست و افزود: عملیات اجرای پروژه های جدید، امروز در مس سرچشمه با اعتبار ۳۰ هزار میلیارد تومان آغاز شده و شرکت های مادر با شرکت های صنعتی بزرگ، محور توسعه ای منطقه هستند.

وی تصریح کرد: باید با اجرای مدل های خوب به سمتی پیش برویم که شرکت‌ های بزرگ در کشور ایجاد شوند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه شرکت ملی صنایع مس ایران از شرکت ‌های مهمی است که می تواند به عنوان محور توسعه استان کرمان و کشور قرار گیرد گفت: در دوران‌ تحریم‌ با حرکت یک جانبه و خیانتی که ترامپ کرد و از برجام‌ خارج شد اگر صنایع مس، پتروشیمی و صنایع غذایی نبودند نمی توانستیم‌ از دوره تحریم‌ عبور کنیم‌ لذا ملت ایران‌ مقاومت کرد.

وی ادامه داد: با مقاومت ملت ایران توانستیم در تولید ۲۹ قلم محصولات صنعتی رشد فوق العاده ای داشته باشیم و در حوزه تولید خودرو هم  به رشد ۲۸ درصدی برسیم.

رزم حسینی افزود: در ۹ ماه گذشته رشد صنعت و معدن کشور به ۵.۴  درصد رسید و برآورد می کنیم تا پایان سال این‌ رقم به ۶ درصد افزایش خواهد یافت و این حرکت صنعتی در کشور استمرار پیدا کند.

وزیر صمت خاطرنشان کرد: در حوزه تجارت به دلیل شرایط کرونا خساراتی متوجه نه تنها ایران که متوجه دنیا شد و امیدواریم با تولید واکسن کرونا و ریشه کن شدن‌ این‌ ویروس بخش تجارت کشور نجات پیدا کند؛ ضمن اینکه صادرات کالا از ایران در ۹ ماه گذشته افزایش پیدا کرده و تا پایان سال رشد صادراتی افزایش خواهیم‌ داشت.
کد مطلب: 24323
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *