جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
۰
جمعه ۱۹ دی ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۴۷

استاندار همدان: اجرای سد گرین کمک دولت به مردم نهاوند است

استاندار همدان گفت: صدور مجوز سرمایه‌گذاری سد گرین، کمک بزرگ دولت تدبیر و امید با اعتبار ۳۳۰ میلیارد تومان در راستای خدمت به مردم شهرستان نهاوند است.
استاندار همدان: اجرای سد گرین کمک دولت به مردم نهاوند است
به گزارش توليد ايرانی ؛     سیدسعید شاهرخی در دیدار با نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی افزود: سد گرین با آبگیری ۲۱ میلیون متر مکعب در حال انجام است و به زودی به صورت ویژه عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

وی با اشاره به صدور ماده ۵۶ پروژه سد گرین نهاوند از سوی دولت، از جمله اهداف احداث این سد را تامین آب شرب نهاوند و روستاهای تابعه، تامین آب کشاورزی حقابه‌های موجود این شهر و روستاهای اطراف و همچنین تامین آب مورد نیاز کشاورزان عنوان کرد.

استاندار همدان به اجرای طرح‌های بزرگ در نهاوند در راستای سند راهبردی اشاره و بیان کرد: سعی کردیم با تدوین سند راهبردی و عملیاتی سه ساله، به تفکیک شهرستان‌ها عمل کنیم.
شاهرخی ادامه داد: مردم به دنبال مسوولان و مدیرانی هستند که بدون حاشیه مشکلات و مسائل‌شان را حل کنند.

وی یادآور شد: طبق برنامه راهبردی و عملیاتی سه‌ساله استان، این شهرستان شاهد تحولات مهم و اثرگذاری خواهد بود.  

استاندار همدان با بیان اینکه در شهرستان نهاوند به دنبال اجرای طرح‌ها و پروژه‌های کلان هستیم، توجه به ارتقا معیشت، بالابردن درآمد و ایجاد اشتغال در حوزه‌های مختلف را از اولویت‌های شهرستان نهاوند برشمرد.

شاهرخی همچنین ایجاد گلخانه‌های نهاوند را ظرفیت خوبی برای ایجاد اشتغال و تحولی در صنعت کشاورزی در این شهرستان عنوان کرد.

وی گفت: معتقد هستیم وفاق و همدلی که در استان وجود دارد، توسط مدیران و نمایندگان استان همدان در مجلس شورای اسلامی تقویت شود. 

استاندار همدان تاکید کرد: برای اینکه بتوانیم آینده بهتری برای این استان رقم بزنیم و تمامی برنامه‌ها و اهداف توسعه‌ای را تحقق بخشیم، باید به دور از اختلافات و در کنار هم از حاشیه‌ها دوری کنیم. 
شاهرخی یادآور شد: در حوزه خدمات شهری اقدامات خوبی در شهرستان نهاوند صورت گرفته است‌.
عملیات اجرایی سد گرین نهاوند خردادماه سال ۹۰ آغاز شد که قرار بود در مدت زمان ۶ سال به بهره‌برداری برسد.

هدف از احداث این سد تامین آب شرب شهر نهاوند و روستاهای تابعه، تامین آب کشاورزی حقابه های موجود این شهر و روستاهای اطراف و همچنین تامین آب مورد نیاز کشاورزان است.

تامین نیازهای زیست محیطی، افزایش تولید انرژی برق آبی نیروگاه گاماسیاب به میزان ۳۵ گیگاوات ساعت در سال از دیگر اهداف احداث این سد است.

نوع سد گرین نهاوند سنگریزه‌ای با هسته رسی است و طول تاج آن ۶۱۱ متر و حجم مخزن آن ۴۰ میلیون مترمکعب در سال است.

سد گرین نهاوند یکی از سدهای ایران است که در ۱۹ کیلومتری جنوب شهر نهاوند قرار دارد.
کد مطلب: 24308
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *