جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
۰
پنجشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۳۸

نماینده مجلس: مجوز ساخت نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی در ملایر اخذ شد

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: پیرو پیگیری‌های مستمر انجام شده، مجوز ساخت یک نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی در این شهرستان اخذ و در کوتاه‌ترین زمان احداث خواهد شد.
نماینده مجلس: مجوز ساخت نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی در ملایر اخذ شد
به گزارش توليد ايرانی ؛     حجت الاسلام احد آزادیخواه اظهار داشت: قرار است هفته آینده زمین این نیروگاه جانمایی شود.

وی احداث این نیروگاه را گامی مثبت در راستای رفع مشکل برق این شهرستان برشمرد و افزود: ملایر هم اکنون دوران طلایی توسعه خود را طی می‌کند.

وی با اشاره به نشست روز گذشته /چهارشنبه/ شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان همدان به ریاست استاندار همدان با موضوع رسیدگی به نیازمندی‌ها و پروژه‌های ملایر بیان کرد: در این نشست مصوب شد ناحیه صنعتی خیاطی ازندریان با جدیت در دستور کار قرار گیرد و تا پایان دی شرکت شهرک‌های صنعتی و شورای اسلامی شهر و شهرداری ازندریان برای واگذاری زمین و شروع عملیات اجرایی به توافق برسند.

رییس مجمع نمایندگان استان همدان اتمام پروژه آبرسانی آب شرب سد کلان به شهر ملایر را تا پایان امسال از دیگر مصوبات این شورا برشمرد و گفت: با اتمام طرح خط انتقال آب و تصفیه‌خانه سد، در مجموع این پروژه ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

حجت الاسلام آزادیخواه افزود: در سفر اخیر اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی به ملایر، ۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل این پروژه جذب شد.

وی درباره تکمیل مجتمع آبرسانی علی‌آباد دمق مصوبه دیگر این نشست بیان کرد: حدود هفت تا ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای این مجتمع هزینه شد و هم اکنون فرآیند آبرسانی به منازل انجام شده و طی یک‌ماه آینده خلاء دبی آب نیز حل خواهد شد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس ادامه داد: به‌تازگی و پیرو سفر دکتر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه به استان همدان، ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه و تقویت زیرساخت‌های شهرک مبلمان حاجی‌آباد به مساحت ۲۰ هکتار اختصاص یافت که مطالعات نهایی آن انجام شده است.

حجت الاسلام آزادیخواه گفت: در این نشست همچنین مقرر شد شهرداری ملایر یک بافت فرسوده شهری را به عنوان بافت محوری انتخاب کند تا برای توانمندی این بافت اعتبار قابل توجهی از طریق استان هزینه شود که منطقه پشت ناسیونال مطرح شد.

وی اظهار داشت: درباره تعیین تکلیف و تکمیل طرح گردشگری شهر زیرزمینی سامن نیز مصوب شد در یک جلسه کارشناسی موضوع تفاهم‌نامه واگذاری آن به شهرداری برای رساندن این طرح به نتیجه نهایی برگزار و تصمیمات لازم اتخاذ شود.
کد مطلب: 24291
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *