چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
۰
پنجشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۱۹

۷۰ درصد مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای کشور نیازمند تجهیز به فناوری روز است

رییس سازمان فنی و حرفه ای کشور گفت: حداقل ۷۰ درصد مراکز فنی و حرفه ای کشور برای ارائه مهارت متناسب با نیاز بازار نیازمند تجهیز و تغییر منطبق با فناوری روز است.
۷۰ درصد مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای کشور نیازمند تجهیز به فناوری روز است
به گزارش توليد ايرانی ؛       علی اوسط هاشمی  ابراز داشت: از آذر ٩٨ تا مرداد امسال ۲ هزار استاندارد جدید منطبق با تقاضای روز و حاصل رویش فناوری‌های جدید تدوین شد و برای اجرای استانداردها بخشی از کارگاه‌ها باید  تغییر کاربری داده شود و به سمت مشاغل نوین مانند ارایه آموزش در زمینه فناوری  اطلاعات تغییر کنند.

وی بیان کرد: استاندارد آموزش‌های مهارتی برای ۴۰ رشته از ۵۴ رشته‌ای که در  پنج هزار و ۴۰۰ مرکز آموزش فنی و حرفه کشور  ارائه می‌شود تدوین شده است.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور خاطرنشان کرد: تمام استانداردهای آموزشی  نوین متناسب با نیازهای گروه‌های هدف و جامعه تدوین شد. 

وی اضافه کرد: دولت توجه ویژه‌ای به بخش توسعه آموزش‌های مهارتی دارد و برای نخستین بار بعد از انقلاب با دستور رئیس جمهوری و سه وزیر و معاون اول  رئیس جمهوری، با دریافت ردیف اعتباری از محل فروش سهام در بورس برای تجهیز تمام مراکز فنی و حرفه‌ای کشور موافقت شد.

وی خاطرنشان کرد: مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در تمام زمینه‌های نرم‌افزاری، سخت افزاری و آموزشی با تخصیص اعتبارات مجهز می‌شوند تا بر اساس شرایط و فناوری روز پیشرفت لازم صورت گیرد.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: توجه دولت تدبیر و امید به ارائه آموزش‌های مهارتی با تکیه بر علم روز و نیاز بازار در سال‌های گذشته کم‌نظیر است و باید از این فرصت و ظرفیت برای توسعه آموزشی و اشتغالزایی بهره گرفت.

استان سمنان یکی از استان‌های موفق در ارائه آموزش‌های مهارتی است و ۶۴۴ نفر از مهارت‌جویان این اداره کل نیمه نخست امسال در محیط‌کار واقعی و هشت‌هزار و ۲۲۵ نفر نیمه نخست امسال، با وجود شیوع کرونا، در بخش دولتی و مراکز غیردولتی استان آموزش‌های مهارتی فراگرفتند.

۲۸۶ مرکز فعال آموزش دولتی و غیردولتی فنی وحرفه‌ای در استان سمنان وجود دارد.

 هاشمی رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور طی سفر سه روزه برای شرکت در آیین معرفی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان و بازدید و افتتاح مراکز آموزش‌های مهارتی به این استان سفر کرد.
 
کد مطلب: 24286
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *