دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
۰
دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۳۱

۶۴.۵ کیلومتر از محور بیرجند - قاین دوبانده شد

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: ۶.۵ کیلومتر دیگر از پروژه احداث باند دوم محور بیرجند - قاین زیر بار ترافیک رفت و تاکنون ۶۴.۵ کیلومتر از این محور دوبانده شده است.
۶۴.۵ کیلومتر از محور بیرجند - قاین دوبانده شد
به گزارش توليد ايرانی ؛       وحید داعی  اظهار داشت: با بهره‌برداری از ۶.۵ کیلومتر دیگر از باند دوم محور بیرجند - قاین، قطعه یک این محور تکمیل شد و عملیات دوبانده سازی آن به اتمام رسید.

وی افزود: طبق وعده‌ای که در تکمیل و بازگشایی پروژه‌های احداث باند دوم در محورهای استان داده بودیم و با همکاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و پلیس راه استان در بازگشایی محور، ظهر امروز قطعه دیگری از باند دوم محور بیرجند - قاین با اعتبار هزینه شده ۱۸ میلیارد تومان زیر بار ترافیک رفت.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مسیر بیرجند - قاین ۱۰۰ کیلومتر طول دارد گفت: تلاش برای تکمیل دوبانده سازی این محور که از اهمیت و تردد بالایی نیز برخوردار است، ادامه دارد.

عملیات اجرایی دوبانده سازی محور بیرجند - قاین به طول ۱۰۰ کیلومتر در سال‌های اخیر شتاب گرفته به طوری که با پیگیری مسوولان استان و حمایت سازمان برنامه و بودجه کشور ۱۰۰ میلیارد تومان طی سال‌های ۹۷ و ۹۸ به پروژه دوبانده سازی محور بیرجند - قاین اختصاص یافت و باعث شد که پروژه به لحاظ اجرایی متحول شود.

محور توسعه شرق یکی از محورهای بسیار مهم و حیاتی در جهت توسعه زیرساخت‌های شرق کشور از قدیم مطرح بوده که از چابهار - زاهدان - بیرجند عبور و به مشهد اتصال پیدا می‌کند.

قطعه‌ای از این کریدور در خراسان جنوبی و محور بیرجند تا قاین است که دارای ترانزیت و ترافیک محلی بالا است به گونه‌ای که هر سال شاهد تصادفات متعدد در این محور و تحمیل خسارت‌های مالی و جانی زیاد طی سال‌های گذشته بودیم.

محور بیرجند - قاین مسیر اصلی تردد مسافران به مشهد مقدس است و پنج پیمانکار در این محور مشغول به کار هستند.

در حال حاضر عملیات اجرایی ساخت باند دوم در ۱۴ محور استان خراسان جنوبی در دست اجرا است و در سه محور مهم شامل بیرجند - قاین، دیهوک - راور و بیرجند - زاهدان به سمت استان‌های همجوار ادامه دارد.
کد مطلب: 24236
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *