جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
۰
دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۲۲

FATF، راه نجات بورس/ تاثیر واکسن کرونا بر بازارها

مدیرعامل کارگزاری بانک توسعه صادرات گفت: FATF تأثیر مثبتی بر بازار سرمایه می‌گذارد و باتوجه به اینکه بیشتر شرکت‌های موجود در بورس کامودیتی محور هستند و از بازارهای جهانی تأثیر می‌پذیرند واکسن کرونا می‌تواند به بهبود بازارهای جهانی و به تبع آن بازارهای داخلی کمک کند و در 3ماهه پایانی سال رشد نسبتا خوبی در بورس خواهیم داشت.
FATF، راه نجات بورس/ تاثیر واکسن کرونا بر بازارها

به گزارش صدای بورس، محمد ثریانژاد درباره تأثیر FATF بر بازارهای مالی باتوجه به دستور رهبری مبنی بر بررسی مجدد این موضوع گفت: درصورت پیوستن به FATF، بسیاری از تحریم‌ها برای ورود و خروج ارز تسهیل می‌شود که این مهم غیرمستقیم بر بازار سرمایه اثر گذاشته و امکان برطرف شدن مشکل شرکت‌های صادرات محور برای جابه جایی پول را بر طرف می‌کند.

ثریانژاد در پاسخ به این پرسش که تأثیر واکسن کرونا بر بازار سرمایه چگونه ارزیابی می‌کنید، عنوان کرد: کنترل اپیدمی کرونا و تولید واکسن کووید19 به بهبود روند بازارهای جهانی کمک می‌کند و طبیعتا با بهبود آنها وضعیت بازار سرمایه در ایران که عمدتا کامدیتی محور هستند رو به رشد خواهد بود.

مدیرعامل کارگزاری بانک توسعه صادرات پیش‌بینی خود از 3 ماهه پایانی بورس را هم اینگونه بیان کرد: باتوجه به اینکه اعتماد کسانی که تازه وارد بورس شدند در 3تا4 ماه گذشته از بین رفته است در این سه ماه باید برای اعتمادسازی دوباره تلاش کرد.

وی افزود: اگر به دید تکنیکالی به موضوع نگاه کنیم شاخص باید محدوده یک میلیون و 500 تا یک میلیون و 600 را  با قدرت پشت سر بگذارد که تا پایان سال رشد نسبتا خوبی را داشته باشیم در غیر این‌صورت بازار و شاخص در حالتی خنثی قرار می‌گیرد  و روند یک روز مثبت و دو روز منفی خواهد بود.
 
کد مطلب: 24226
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *