جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
۰
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۴۰

رییس جمهوری طرح آب رسانی به ۵۷ روستای مازندران را افتتاح می کند

مدیر عامل آب و فاضلاب مازندران از بهره برداری پروژه آبرسانی برای ۵۷ روستا در پویش " هر هفته الف - ب ایران " در روز پنجشنبه به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رییس جمهوری خبر داد.
رییس جمهوری طرح آب رسانی به ۵۷ روستای مازندران را افتتاح می کند
به گزارش توليد ايرانی ؛      مجید عبدالهی روز چهارشنبه در این خصوص گفت که  برای آب رسانی به این ۵۷ روستای استان مازندران ۳۲ پروژه آبرسانی با اعتباری بالغ بر ۶۰۱ میلیارد ریال هزینه شد.

وی افزود: با افتتاح این پروژه ها تعداد ۱۰۶ هزار و ۳۰ خانوار با جمعیت ۳۲ هزار  و ۶۶۰ نفر از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره مند می شوند.

مدیر عامل آب و فاضلاب مازندران گفت: برای اجرای طرح آبرسانی به این روستا ، ۸۷.۵ کیلومتر خطوط انتقال، ۷۵.۷ کیلومتر اصلاح شبکه توزیع، ۱۲۷.۴ کیلومتر توسعه شبکه توزیع انجام شده است.

به گفته وی، همچنین احداث ایستگاه پمپاژ به ظرفیت ۲۹۷ لیتر در ثانیه ، مخازن زمینی به ابعاد ۳۷ هزارو ۵۰ متر مکعب و ساخت مخازن هوایی برای گنجایش ۲۰۰ متر مکعب از دیگر فعالیت های این شرکت بوده است.

عبدالهی با اشاره به اختصاص اختصاص ۳۲۶ میلیارد تومان اعتبار در دولت تدبیر و امید برای توسعه اب رسانی در استان  گفت: تاکنون ۷۰۹ روستای استان با ۱۷۴ هزار خانوار و جمعیت ۵۲۸ هزار و ۷۹۰ نفری از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار شدند .

مدیر عالم آب و فاضلاب مازندران خاطر نشان کرد که در این مدت هم ۱۰۶حلقه چاه حفر، ۱۰۳ دهنه چشمه، ۲۴۳ ایستگاه پمپاژ، ۸۶ هزار و ۹۰۰ متر مکعب مخازن زمینی و هوایی و ۳ هزار ۶۴۱ کیلومتر نیز خط انتقال و شبکه ایجاد شده است.

۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۷۷/۲ درصد جمعیت روستایی استان مازندران نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار هستند.
کد مطلب: 24090
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *