جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
۰
سه شنبه ۱۹ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۴

منابع جذبی بانک ها در استان هزینه شود+عکس

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: منابع جذب شده بانک های استان مرکزی برای رونق تولید و صنعت این استان هزینه شود.
منابع جذبی بانک ها در استان هزینه شود+عکس
توليد ايرانی:علی اکبر کریمی شامگاه چهارشنبه در نشست هم اندیشی مدیرعامل بانک تجارت با اصحاب صنعت و تجارت استان مرکزی افزود: اکنون به دلیل انتقال منابع بانک های استانی به مرکز فاصله زیادی بین جذب منابع و ارائه تسهیلات اعطایی وجود دارد که نیاز است این منابع برای رونق و توسعه صنعت استان به صورت تسهیلات در اختیار واحدهای تولید ی قرار گیرد.
وی با یادآوری صادرات یک میلیارد دلاری سال گذشته در استان مرکزی ادامه داد: با توجه به وجود واحدهای صنعتی و تولید ی بزرگ، این استان از ظرفیت های مناسبی برای ارائه تسهیلات و سرمایه گذاری بانک ها برخوردار بوده و نیاز است مسئولان بانکی نگاه ویژه ای به این مهم داشته باشند.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی نرخ جذب منابع و هزینه منابع را از جمله مهمترین تنگناهای نظام بانکی کشور دانست و گفت: این مهم موجب شده است که نرخ سود تسهیلاتی که به فعالان اقتصادی پرداخت می شود، تناسب نداشته باشد.
کریمی از تهیه طرح اصلاح نظام بانکداری و طرح قانون بانک مرکزی جمهروی اسلامی ایران در کیمسیون اقتصادی مجلس خبر داد و گفت: بررسی این طرح ها 2 هفته آینده در صحن کمیسیون آغاز و امید است که نیمه امسال به صحن مجلس آورده شود.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: با تصویب این قانون تحول اساسی در نحوه اداره نظام بانکی کشور ایجاد شده و بانک ها را در خدمت تولید قرار می دهد.
استان مرکزی به عنوان چهارمین قطب صنعت کشور بیش از 2 هزار و 900 واحد صنعتی کوچک و بزرگ دارد.
35 شهرک و ناحیه صنعتی در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می کنند.
کد مطلب: 2407
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *