پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
۰
سه شنبه ۹ دی ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۰۵

اینترنت روستاهای بالای ۲۰ خانوار سیستان و بلوچستان برقرار می‌شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: برقراری اینترنت در تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار سیستان و بلوچستان تا پایان اردیبهشت سال ۱۴۰۰ انجام می‌شود.
اینترنت روستاهای بالای ۲۰ خانوار سیستان و بلوچستان برقرار می‌شود
به گزارش توليد ايرانی ؛          محمدجواد آذری‌جهرمی  اظهارداشت: ۲۷ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار سیستان و بلوچستان دسترسی به اینترنت پرسرعت ندارند.

وی افزود: یکهزار و ۲۰۰ روستای باقی مانده تا اردیبهشت سال آینده به اینترنت متصل می‌شوند و سرعت بخشیدن به این کار دلیل این سفر ۱۰ روزه به سیستان و بلوچستان بوده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: این پراکندگی جمعیت سبب بالا رفتن توسعه زیرساخت‌ها شده و با توجه به اینکه اپراتورها حاضر به پرداخت این مبلغ نیستند، دولت هزینه توسعه زیرساخت های مخابراتی را پرداخت می‌کند.
آذری جهرمی همچنین عصر امروز در بازدید از پارک علم و فناوری زاهدان گفت: صندوق نوآفرین که از صندوق‌های حمایت از خلاقیت در کشور است، با هدف تامین مالی و حمایت از گروه‌های خلاق در استان سیستان و بلوچستان فعال می‌شود.

وی افزود: در سیستان و بلوچستان خلاقیت‌های بی‌نظیری در حوزه اینترنت اشیا، انیمیشن و فناوری اطلاعات انجام شده به گونه‌ای که بازارهای محلی را بدست آورده و بازار منطقه را هم می‌تواند به راحتی بدست آورد.ٰ
 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: هم‌اینک از مجموع ۳۹ هزار و ۵۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار، حدود ۳۵ هزار روستا به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند و چهار هزار روستای دیگر باقی مانده است که در تلاشیم برنامه اتصال این روستاها تا پایان امسال تکمیل شود.

وی گفت: در استان پهناور سیستان و بلوچستان ۵۲ درصد جمعیت روستایی و ۴۸ درصد شهری هستند و استاندارد اتصال روستاهای این استان به شبکه ملی اطلاعات، کمتر از متوسط کشوری است.

جهرمی ادامه داد: تاکنون ۱۲ هزار کیلومتر شبکه فیبر نوری بین شهری در سیستان و بلوچستان اجرایی شده که هفت هزار و ۳۰۰ کیلومتر از سوی شرکت مخابرات و چهار هزار و ۷۰۰ کیلومتر نیز در دولت «تدبیر و امید» بوده است.
کد مطلب: 24035
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *