دولت شکستن تحریم ها و معیشت مردم را با جدیت پیگیری خواهد کرد

8 دی 1399 ساعت 19:12

رئیس جمهور تاکید کرد: دولت در ماه های باقیمانده تا پایان فعالیت خود، سلامت مردم، شکستن تحریم ها و معیشت مردم را با جدیت و با همکاری قوای دیگر پیگیری خواهد کرد.


به گزارش تولید ایرانی ؛    رئیس جمهور بی اثر کردن تحریمها و شکستن آن، لایحه بودجه 1400 و واکسن کرونا را سه محور گفت وگو سران سه قوه نام برد و تاکید کرد که در هر سه مورد اتفاق نظر داشتیم و نسبت به شیوه ها هم نظراتمان نزدیک به یکدیگر است.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز دوشنبه در پایان جلسه سران قوا که به میزبانی مجلس شورای اسلامی برگزار شد، تاکید کرد: در این روزهای پایانی سال 2020 به مردم عزیز ایران می‌گویم که دو تا بیست در سالی که تمام می‌شود ملت ما کسب کرده است. البته دولت نتوانسته نمره بیست بیاورد ولی ملت ما هم در مقاومت و ایستادگی در برابر جنگ اقتصادی و تحریم‌های ضد بشری و ضدانسانی آمریکا و هم در برابر ویروس کرونا نمره بیست کسب کرده است و بحمدالله مردم با ایستادگی، هماهنگی و با اجرای پروتکل‌ های بهداشتی، موفقیت‌های بزرگی را به دست آوردند.

دکتر روحانی با اشاره به موضوع بی اثر کردن تحریم ها به عنوان یکی از محورهای گفت و گوها گفت: همانطوری که رهبری معظم فرمودند اولین کار ما باید بی اثر کردن تحریم های غیر انسانی و غیر بشری باشد که در این زمینه گفت و گو های خوبی داشتیم و درمورد شیوه ها و گام هایی که باید برداریم، نظرات مشابه است و اتفاق نظر داریم.

رئیس جمهور افزود: در مورد لایحه بودجه سال 1400 که به مجلس شورای اسلامی تقدیم شده نیز در مورد اینکه مجلس و دولت در چه مواردی می توانند همکاری کنند و اصلاحات احتمالی که می توانند در لایحه انجام دهند بحث کردیم و بنا شد تیم های اقتصادی دولت و مجلس در این زمینه بحث و گفت و گو کنند.

دکتر روحانی با اشاره به موضوع واکسن کرونا به عنوان سومین موضوع مطرح شده در جلسه سران قوا، گفت: متاسفانه درمورد واکسن کرونا دو قطبی و بحث هایی در جامعه وجود دارد که سازنده، درست و مفید نیست.

رئیس جمهور با بیان اینکه ما از چند طریق بدنبال تهیه واکسن کرونا هستیم، گفت: مسیر اول تولید واکسن داخلی است که در این رابطه دو موسسه بزرگ و یک شرکت دانش بنیان درحال فعالیت هستند و امیداریم موفقیت کامل را بدست آوردند.

دکتر روحانی مسیر دوم را ساخت واکسن با همکاری یک کشور دیگر عنوان کرد و گفت: در تلاش هستیم با همکاری یک کشور دیگر واکسن بسازیم.

رئیس جمهور خرید واکسن از خارج را سومین اقدام دولت عنوان کرد و گفت: برای خرید واکسن از سازمان بهداشت جهانی تحت چارچوب کوواکس اقدامات لازم انجام شده و در عین حال با یکی دو کشور دیگر هم مذاکره برای خرید واکسن تولید آنها درحال انجام است و مردم مطمئن باشند که خرید واکسن خارجی با اطمینان کامل از کیفیت آن خواهد بود.

دکتر روحانی با بیان اینکه امیدوارم واکسن داخلی هم همه مراحل تولید را طی کرده و با اطمینان کامل در دسترس مردم قرار گیرد، افزود: مردم مطمئن باشند که مسئولان کشور سلامت آنها را به عنوان مهمترین و اصلی ترین موضوع مورد توجه قرار می دهند.

رئیس جمهور در بخش پایانی سخنان خود تاکید کرد: دولت در ماه های باقیمانده تا پایان فعالیت خود، سلامت مردم، شکستن تحریم ها و معیشت مردم را با جدیت و با همکاری قوای دیگر پیگیری خواهد کرد.


کد مطلب: 24034

آدرس مطلب: https://www.tolideirani.com/news/24034/دولت-شکستن-تحریم-معیشت-مردم-جدیت-پیگیری-خواهد

توليد ايرانی
  https://www.tolideirani.com