يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 12 May 2024
۰
دوشنبه ۸ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۰۵

اسلام آباد خواهان تقویت مناسبات دو کشور است

سرپرست وزارت بازرگانی و سرمایه گذاری پاکستان و مشاور نخست وزیر این کشور با ابراز اطمینان از روند تقویت مناسبات تهران-اسلام‌آباد در سال ۲۰۲۰ به ویژه توسعه همکاری‌های تجاری گفت: ما مصمم به قوی کردن موتور محرک مناسبات دو کشور هستیم.
اسلام آباد خواهان تقویت مناسبات دو کشور است
به گزارش توليد ايرانی ؛      «عبدالرزاق داود»  در اسلام‌آباد از سفر آتی خود به جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در نهمین نشست کمیته مشترک تجاری دو کشور خبر داد.

وی افزود: قرار بود این سفر مهرماه امسال انجام شود اما به دلیل تشدید شیوع ویروس کرونا این سفر به تعویق افتاد و به زودی تاریخ جدید آن اعلام خواهد شد.

مشاور ارشد نخست وزیر پاکستان از سیاست‌های نوین این کشور برای آسان‌سازی تجارت با همسایگان از جمله ایران و افغانستان گفت و تاکید کرد: موانع تجاری ما به تدریج در حال پایان است، ما چنین وضعیتی را نیز با ایران دنبال می‌کنیم.

وی با اشاره به پایان سال ۲۰۲۰ و مقابله مشترک ایران و پاکستان با چالش‌های ناشی از کرونا و سایر موانع در مسیر تقویت همکاری‌های تجاری، افزود: روابط ما با ایران درحال بهبود و پیشرفت است و امیدواریم توسعه تجارت مشترک فراتر از روابط سیاسی ما حرکت کند.

عبدالرزاق تاکید کرد: پاکستان مشتاقانه درصدد توسعه مناسبات با ایران است. روزهای اخیر نشستی در اسلام‌آباد برگزار شد که بسیار مثمر ثمر واقع شد اما انتظارات ما این است که تلاش‌های دوجانبه پربارتر باشد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران و گسترش تعاملات بازرگانی و تجاری با آن برای پاکستان بسیار حائز اهمیت است بنابراین تمرکز ما بر توسعه تجارت با همسایگان و رساندن آن به جایگاه مطلوب است.

سرپرست وزارت بازرگانی پاکستان با تمجید از بازگشایی دومین مرز رسمی مشترک با جمهوری اسلامی ایران، بر اراده قوی دولت عمران‌خان برای توسعه زیرساخت‌های مرزی و بازارچه‌ها تاکید کرد.

گشایش مرز ریمدان-گبد، درخشندگی افق روابط ایران و پاکستان
واپسین روزهای سال ۲۰۲۰ میلادی درحالی سپری می‌شود که از ابتدا تا پایان آن شاهد تبادل هیات‌های بلندپایه میان دو کشور و تلاش برای تقویت روابط دوستانه تهران-اسلام‌آباد بودیم. نقاط اوج این مناسبات طی سال گذشته سفر وزیرخارجه پاکستان به تهران در ابتدای سال و سفر وزیر امور خارجه ایران به اسلام‌آباد در اواخر سال و گشایش دومین مرز رسمی دو همسایه بود.

گشایش گذرگاه ریمدان-گبد به عنوان دومین مرز رسمی مشترک جمهوری اسلامی ایران و پاکستان به عنوان برگ زرینی دیگر از روابط دوستانه دو کشور همسایه، حسن ختامی ارزشمند برای تقویم روابط دوجانبه در سال ۲۰۲۰ بود.

تقویم روابط و همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای ایران و پاکستان در سال ۲۰۲۰ با سفر دکتر ظریف به اسلام‌آباد و افتتاح دومین مرز رسمی دو کشور در ۱۹ دسامبر بسته می‌شود تا دو کشور به استقبال بهاری دیگر از روابط دوستانه و برادرانه بروند و روابط و همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای خود را با انرژی و اراده مضاعف، در سال ۲۰۲۱ ادامه دهند.

مرز ریمدان ایران و گبد پاکستان با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و وزیر تولیدات دفاعی پاکستان، استاندار سیستان و بلوچستان و مسوولانی از وزارتخانه‌های کشور، خارجه و صنعت و معدن روز شنبه ۲۹ آذر (۱۹ دسامبر ۲۰۲۰) به صورت رسمی افتتاح شد.

با افتتاح مرز رسمی ریمدان تبادل کالا به صورت قانونی و تردد مسافر نیز با گذرنامه انجام خواهد شد.
کد مطلب: 24033
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *