پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
۰
چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۱۱

"پیراهن‌های ایرانی" در حسرت صادرات+عکس

به گفته رئیس اتحادیه پیراهن‌فروشان و پیراهن‌دوزان، بازار داخلی این صنف با رکود مواجه است و با وجود آنکه می‌توان از بازارهای صادراتی بهترین نتیجه را دریافت کرد، متاسفانه صادراتی در این حوزه صورت نمی‌گیرد.
"پیراهن‌های ایرانی" در حسرت صادرات+عکس
توليد ايرانی:به گفته رئیس اتحادیه پیراهن‌فروشان و پیراهن‌دوزان، بازار داخلی این صنف با رکود مواجه است و با وجود آنکه می‌توان از بازارهای صادراتی بهترین نتیجه را دریافت کرد، متاسفانه صادراتی در این حوزه صورت نمی‌گیرد.
به واسطه فرهنگ، رسم و رسوم ایرانی، افراد علاقه بسیاری به دوختن پیراهن دارند و این موضوع موجب شده در هر کوچه و خیابان یک واحد صنفی دوخت پیراهن وجود داشته باشد که با پیشرفت تکنولوژی و افزایش جمعیت برخی از این واحدهای صنفی به کارگاه‌های تولید ی مجهز و برندهای پوشاک تبدیل شوند.
تولید پوشاک به ویژه پیراهن به مواد اولیه مختلفی همچون نخ، آهار یقه و آستین و دکمه نیاز دارد که در کنار آن صنعت چرخ‌خیاطی و گلدوزی را با خود درگیر می‌کند. با این تفاسیر می‌توان گفت با تهیه یک پیراهن چندین صنف و شغل درگیر می‌شوند و چرخ اقتصاد این صنوف نیز به حرکت در می‌آید.
طی چند وقت اخیر به گفته فعالان اقتصادی، بازارهای مختلف با رکود درگیر هستند که مجتبی درودیان - رئیس اتحادیه پیراهن‌دوزان و پیراهن فروشان - این صنف را نیز درگیر با رکود دانست.
به گفته درودیان، صنف پیراهن فروشان و پیراهن‌دوزان در پی عدم خرید در بازار داخلی به رکود رفته است. این گفته او این مسئله را در ذهن ایجاد می‌کند که بازارهای صادراتی به دور از رکود است و بازارهای هدف صادراتی می‌تواند کلید قفل رکود این صنف باشد.
در رابطه با این موضوع صنف پیراهن‌دوزان و پیراهن فروشان، درودیان با بیان اینکه رکود باعث تعطیلی برخی از تولید ی‌های شده است، گفت: با توجه به نوسانات شدید ارزی، افت واردات پوشاک به ثبت رسیده و در کنار آن با تصمیم دولت مبنی بر اختصاص ارز به واردکنندگان مواد اولیه قابل قبول است که نتایج آن در چند ماه آینده در بازار مشخص خواهد شد.
وی در رابطه با صادرات پوشاک به ویژه پیراهن به بازارهای هدف خاطرنشان کرد: بازار هدف مشخصی از سوی دولت و مسئولان تعیین نشده و با رشد نرخ دلار پیگیری‌هایی با اتاق اصناف ایران صورت گرفته تا محصولات تولید ی کشور در بازارهای هدفی همچون عراق و روسیه عرضه شود.
رئیس اتحادیه پیراهن‌دوزان و پیراهن فروشان تاکید کرد: با برپایی نمایشگاه‌های مختلف در بازارهای هدف و عرضه کالاهای ایرانی می‌توان بازار مناسبی را در کشورهای هدف از آن خود کرد که نکته مهم آن است که دولت در زمینه برپایی این‌گونه نمایشگاه‌ها باید توجه بیشتری داشته باشد.
وی تصریح کرد: برپایی نمایشگاه با پشتوانه دولت هزینه کمتر و تأثیر بیشتری برای تولیدکنندگان خواهد داشت، در سال‌های گذشته بخش خصوصی در این زمینه ورود کرد که خروجی مناسبی نداشته است.
با این تفاسیر می‌توان گفت که بازار رکود زده پیراهن و محصولات آن با وجود آنکه رشد دلار می‌تواند در بازارهای صادراتی درآمد مناسبی را از آن تولیدکننده کند، جایی در بازارهای جهانی ندارد.
کد مطلب: 2397
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *