جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
۰
پنجشنبه ۴ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۵

ایران به تامین کننده پی.وی.سی در خاورمیانه تبدیل می‌شود

مدیرعامل شرکت پتروشیمی هگمتانه گفت: با بهره برداری از کارخانه پتروشیمی هگمتانه نه تنها بخش قابل توجهی از نیاز داخلی تامین می شود، بلکه ایران اسلامی به یکی از تامین کنندگان اصلی پی.وی سی با گرید پزشکی در سطح منطقه و خاورمیانه تبدیل خواهد شد.
ایران به تامین کننده پی.وی.سی در خاورمیانه تبدیل می‌شود
به گزارش توليد ايرانی ؛    «ناصر شمخانی» روز پنجشنبه در آیین بهره برداری پتروشیمی هگمتانه که از طریق ارتباط تصویری زنده با رییس جمهوری برگزار شد، اظهار داشت: در سال جهش تولید شاهد بهره برداری از طرح مهم و ملی شرکت پتروشیمی هگمتانه هستیم و برای اولین بار در ایران و منطقه آماده تولید پی.وی.سی با گرید پزشکی استاندار خواهیم بود.

وی اضافه کرد: شرکت پتروشیمی هگمتانه با صرف مبلغ ۳۸ میلیون یورو با مشارکت بخش دولتی، خصوصی و سهام دار خارجی و با هدف تولید سالانه ۴۵ هزارتُن پی.وی.سی به شکل پودر و گرانول با گرید پزشکی استاندارد بهره برداری شد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی هگمتانه همدان اظهار داشت: بهره برداری از این طرح برای ۲۵۰ جویای کار به صورت مستقیم و ۲ هزار نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد کرده است با این وجود میزان اشتغال با بهره برداری از فازهای جدید توسعه در تولیدات مصنوعات پزشکی، افزایش می یابد.

شمخانی ادامه داد: در راستای تولید این محصول مهم و استراتژیک افزون بر ۷۰ درصد سهم ماشین آلات داخلی استفاده شد همچنین برای راه اندازی و راهوری این طرح مهم از توان نیروهای متخصص داخلی بهره گرفته شده است.

وی یادآوری کرد: بازار پلیمرهای گرید پزشکی در سال ۲۰۱۹ بالغ بر ۲۳ میلیارد دلار ارزش داشته است و پیش بینی می شود در سال ۲۰۲۵ با رشد ۵.۹ درصدی مواجه شود.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی هگمتانه همدان گفت: پلیمرهای گرید پزشکی شامل پی.وی.سی، پلی پروپیلین و پرواتیلن بوده و در حال حاضر به دلیل ساخته نشدن «پی.وی.سی» با گرید پزشکی در داخل کشور، سازندگان تجهیزات پزشکی از طریق واردات مواد اولیه مورد نیاز را تامین می‌کنند.

شمخانی اضافه کرد: با بهره برداری از کارخانه پتروشیمی هگمتانه نه تنها نیاز داخلی مرتفع شده بلکه ایران اسلامی به یکی از تامین کنندگان اصلی پی.وی.سی با گرید پزشکی در سطح منطقه و خاورمیانه تبدیل می شود.

وی اظهار داشت: این افتخار بزرگ، ارز آوری بالایی را برای کشور به همراه دارد بنابراین انتظار داریم با تدبیر رییس جمهوری، مقام عالی وزارت نفت و مسوولان شرکت ملی صنایع پتروشمی مشکلات پیش روی تامین خوراک این شرکت برابر با توافق های به عمل آمده در سنوات گذشته رفع شود تا با یاری همکاران این مجموعه هر چه سریعتر حذف و واردات و ایجاد بازار صادراتی مورد نظر را تحقق بخشد.

استاندار همدان نیز دراین آیین گفت: با بهره برداری از طرح بزرگ پتروشیمی هگمتانه به دست رییس جمهوری آرزوی دیرینه مردم این استان محقق شد.

«سید سعید شاهرخی» افزود: همه مسوولان از جمله وزیر نفت و رییس پتروشیمی در ۲ سال گذشته فداکارانه و با آغوش باز موانع پتروشیمی هگمتانه که چندین سال راکد بود را رفع کردند تا امروز شاهد افتتاح این طرح بزرگ باشیم.

وی اظهار داشت: خوشبختانه در راستای سیاست های دولت تدبیر و امید استان همدان به مثابه کارگاه بزرگ عمرانی و سازندگی تبدیل شده و طرحهای مهم و قابل توجهی آماده بهره برداری و یا در شرف بهره برداری است تا پایان دولت در خدمت مردم باشد

در این آیین رییس جمهوری نیز با ابراز خرسندی از بهره برداری از شرکت پتروشیمی هگمتانه اظهار داشت: بهره برداری از این واحد ارزشمند و صادر کردن بخشی از محصول، ارزش معنوی، سیاسی و اقتصادی دارد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی با قدردانی از مسوولان استان همدان در مهار ویروس کرونا، گفت: برای بنده امروز به خاطر خوشحالی مردم همدان و غرب کشور از طرح های افتتاح شده روز افتخار آمیزی است.

وی با بیان اینکه همدان استانی بزرگ، مهم، با سابقه و تاریخی است از همه کسانی که در راه آبادانی ایران به ویژه همدان تلاش می کنند قدردانی کرد.

 مجتمع پتروشیمی هگمتانه با سرمایه گذاری یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان امروز و در مراسمی با حضور مقامات محلی و در ارتباط تصویری زنده با رییس جمهوری اسلامی ایران، به صورت رسمی به بهره برداری رسید.

پتروشیمی هگمتانه از جمله طرح های مهم در بخش توسعه اقتصادی کشور و تحقق شعار جهش تولید است که امروز به طور همزمان از طریق ویدئو کنفرانس با حضور دکتر حسن روحانی افتتاح شد. 
پتروشیمی هگمتانه بزرگترین واحد تولیدی استان همدان است که محصولی کم نظیر به نام پی وی سی با درجه پزشکی تولید می‌کند و ظرفیت سالانه ۷۰ هزار تن محصول را دارد. 

پتروشیمی هگمتانه برای حدود ۲۳۰ نفر اشتغال ایجاد می کند، این طرح به عنوان نخستین مجتمع پتروشیمی کشور در تولید پی وی سی پزشکی امروز و بعد از ۱۸ سال به صورت رسمی به بهره برداری رسید.
کد مطلب: 23940
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *