سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
۰
شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۰۷

پیش بینی تولید 2 میلیون و 300 هزارتن برنج در سال جاری

نایب رئیس انجمن برنج گفت: با توجه به بارندگی‌های اخیر پیش‌بینی می‌شود، امسال بیش از 2 میلیون تن برنج در کشور تولید شود.
پیش بینی تولید 2 میلیون و 300 هزارتن برنج در سال جاری
توليد ايرانی:علی اکبریان نایب رئیس انجمن برنج درباره پیش بینی تولید برنج در سال زراعی جاری اظهار کرد: با توجه به بارندگی های اخیر و شرایط مناسب جوی پیش بینی می شود که امسال 2 میلیون و 200 تا 2 میلیون و 300 هزارتن برنج در کشور تولید شود.
وی مصرف سرانه برنج کشور را 3 میلیون تن اعلام کرد و گفت: با احتساب میزان تولید داخل و ذخایر استراتژیک،واردات یک میلیون تن برنج امری اجتناب ناپذیر است.
اکبریان در پاسخ به این سوال که امکان خوداتکایی تولید برنج در داخل وجود دارد، بیان کرد: امکان تامین 3 میلیون تن برنج به سهولت در کشور وجود دارد،اما عده ای سود را در واردات می بینند که این امر بر دلسردی کشاورزان و رهایی اراضی شالیکاری تاثیر بسزایی دارد در حالیکه با حمایت همه جانبه از تولید داخل نیازی به واردات برنج نداریم.
نایب رئیس انجمن برنج خرید توافقی را راهکار مناسبی برای خوداتکایی در تولید این محصول استراتژیک دانست و تصریح کرد: برنج تنها محصولی است که دولت هیچ گونه حمایتی از آن به عمل نمی آورد چرا که خرید تضمینی بابت نرخ ارقامی که منسوخ شده، دردی دوا نمی کند و تنها خرید توافقی مشکل کمبود برنج در بازار را پایان می دهد.
به گفته وی دولت بابت ارقامی همچون سفید رود که کشت آن منسوخ شده،نرخ اعلام کرده است که بااین وجود عملا خرید تضمینی برنج راهکار مناسب حمایت از برنج کاران نیست.
 
کد مطلب: 2390
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *