شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
۰
شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۳۵

آماده باش 9600دستگاه ادوات راهداری در «راهداری زمستانی»/اختصاص 260 میلیارد تومان به بازسازی ماشین آلات

مدیرکل مدیریت بحران و تجهیزات ماشین‌آلات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از آماده باش 9600 دستگاه ماشن آلات راهداری در عملیات راهداری زمستانی خبر داد و افزود: تا پایان سال حداقل 80 دستگاه ماشین‌آلات راهداری تعمیر اساسی می‌شود.
آماده باش 9600دستگاه ادوات راهداری در «راهداری زمستانی»/اختصاص 260 میلیارد تومان به بازسازی ماشین آلات
به گزارش توليد ايرانی ؛   محمد رودباری  ضمن تبریک روز اول دی ماه، به عنوان «روز راهدار» به موضوع جوانگرایی در راهداری اشاره کرد و افزود: اگر در کوچکترین امور راهداری غفلتی صورت گیرد، این غفلت موجب بروز مشکلات بسیاری برای مردم خواهد شد، در این راستا راهداران خدوم این کشور به این موضوع توجه دارند و وظایف خود را به بهترین وجه اجرا می‌کنند.

* آماده باش 9600 دستگاه ماشین‌آلات راهداری در عملیات راهداری زمستانی
مدیرکل مدیریت بحران و تجهیزات ماشین‌آلات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از آماده باش 9600 دستگاه ماشین آلات راهداری در عملیات راهداری زمستانی خبر داد و افزود: برای اجرای عملیات راهداری زمستانی 9600 دستگاه انواع تجهیزات، ماشین‌آلات و ادوات راهداری به کار گرفته شده است.
رودباری اضافه کرد: از این 9600 دستگاه ماشین آلات راهداری، بخشی با همکاری بخش خصوصی در قالب استیجاری به کار گرفته شده است، هر استان متناسب با شرایط محورهای مواصلاتی خود، بین 10 تا 20 دستگاه ادوات و ماشین‌آلات راهداری از بخش خصوصی اجاره کرده‌اند تا کسری تجهیزات و ماشین‌آلات راهداری خود را از این طریق جبران کنند.

رودباری با اشاره به استفاده از ظرفیت پیمانکاران در ارائه خدمات راهداری افزود: در استان‌هایی نظیر کردستان، برای بازگشایی محورهای روستایی در زمان بارش برف و غیره، عمدتا تراکتورهایی که مربوط به بخش خصوصی است، اجاره می‌کنیم تا بازگشایی راه‌های روستایی در حداقل زمان ممکن انجام شود.

* اولویت بندی در بازگشایی محورها
مدیرکل مدیریت بحران و تجهیزات ماشین‌آلات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تأکید کرد: اولویت باز کردن محورها، اول محورهای مواصلاتی و شریانی است سپس محورهای اصلی، محورهای فرعی، شبکه روستایی و محورهای آنتنی روستایی به ترتیب در اولویت بعدی است.

وی با تأکید بر اینکه اولویت‌بندی برای بازگشایی راه‌ها داریم، افزود: برای اینکه شبکه محورهای روستایی و شبکه آنتنی روستایی در حداقل ممکن بازگشایی شود از بخش خصوصی به ویژه تراکتورهای روستایی و اجاره آن استفاده می‌کنیم.

* بازسازی اساسی 40 دستگاه ماشین‌آلات راهداری
رودباری درباره آخرین وضعیت بهسازی و نوسازی ادوات و ماشین‌آلات راهداری در سطح کشور بیان کرد: بهسازی و بازسازی ماشین‌آلات راهداری هر سال در دستور کار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قرار دارد و رقمی تحت عنوان بازسازی اساسی به ادارات کل استان‌ها ابلاغ می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران و تجهیزات ماشین‌آلات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: امسال از این محل اعتبار حدود 40 دستگاه ماشین‌آلات راهداری، بهسازی، بازسازی و اورهال شد؛ از سوی دیگر ادارات کل استانی خود از محل اعتباراتی که در اختیار دارند تعدادی ماشین‌آلات راهداری را بهسازی کردند و برخی از استان‌ها هم تا 20 دستگاه ماشین‌آلات راهداری را بهسازی و اورهال (تعمیر اساسی) کردند.

* هدف گذاری تعمیر اساسی 80 دستگاه ماشین آلات راهداری تا پایان سال
وی اظهار کرد: با پیگیری‌هایی که انجام شد اعتباری برای نوسازی ماشین‌آلات راهداری به استان‌ها ابلاغ شد که از این محل تا کنون 40 دستگاه ماشین‌آلات نوسازی شده است و این از محل اعتبارات بحران منابع داخلی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است و همچنان پیگیر هستیم تا پایان سال حداقل 80 دستگاه ماشین‌آلات راهداری اورهال (تعمیر اساسی) شود.

* اختصاص 260 میلیارد تومان برای بازسازی و نوسازی ماشین آلات راهداری
رودباری درباره اعتباری که به این موضوع اختصاص می‌یابد، توضیح داد: مبلغ 220 میلیارد تومان از محل ستاد بحران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اختصاص یافته است که در حال نوسازی هستیم همچنین 40 میلیارد تومان نیز از سوی ستاد (سازمان راهداری) اختصاص یافته است تا این موضوع به خوبی محقق شود.
کد مطلب: 23854
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *