پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
۰
يکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳۸

سازو کار مجلس برای توزیع عادلانه بودجه های استانی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی شاخص هایی را به منظور توزیع عادلانه بودجه های استانی از محل منابع بودجه عمومی، عوارض و مالیات بر ارزش افزوده تعیین کردند.
سازو کار مجلس برای توزیع عادلانه بودجه های استانی
به گزارش توليد ايرانی؛   نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان جلسه علنی امروز مجلس گزارش کمیسیون برنامه و بودجه در خصوص طرح احکام کلی بودجه  را بررسی کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر اساس بند ۷ این طرح دولت را مکلف کردند در تنظیم و تصویب لایحه بودجه سنواتی؛ توزیع عادلانه بودجه استانها از محل منابع بودجه عمومی، عوارض و مالیات بر ارزش افزوده بر اساس شاخص های جمعیت، محرومیت، معکوس درآمد سرانه، نرخ بیکاری و همچنین لحاظ مساحت در توزیع اعتبارات داخل استان؛ مدنظر قرار دهد.

بر اساس بند ۸ این طرح دولت مکلف به تنظیم، تدوین و ابلاغ شاخصهایی متضمن رعایت عدالت در پرداخت تسهیلات بین استانها براساس آئین نامه مصوب هیات وزیران، در تنظیم لوایح بودجه سالانه شد.

بر اساس بند ۹ این طرح دولت مکلف شد در تنظیم لوایح بودجه سالانه، تمهیدات لازم جهت ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز برای افزایش فروش نفت خام، گاز و میعانات گازی به پالایشگاه‌ها، پتروشیمی‌ها و پتروپالایشگاه‌های داخل از طریق اعطای تنفس خوراک و کاهش تدریجی صادرات با استفاده از ظرفیت بخش‌های غیردولتی، شرکت‌های دانش بنیان و ابزار بازار سرمایه و همچنین پیش‌بینی ردیف مستقل در بودجه سنواتی برای کلیه منابع حاصل از عرضه داخلی نفت خام، گاز و میعانات گازی؛ در نظر گیرد.

بررسی سایر بندهای این طرح همچنان در مجلس ادامه دارد.
کد مطلب: 23722
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *