دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
۰
سه شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۳۸

صادرات زنجان طی هشت ماه امسال ۱۰۵ درصد تحقق یافت

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: امسال از حدود ۱۴۵ میلیون دلار از ۲۱۸ میلیون دلار هدف گذاری صادراتی استان، ۱۰۵ درصد محقق شده است که پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد با روند رفع مشکلات صادرات شمش روی این مهم به حدود ۲ برابر اهداف تعیین شده برسد.
صادرات زنجان طی هشت ماه امسال ۱۰۵ درصد تحقق یافت
به گزارش توليد ايرانی ؛   ناصر فغفوری شامگاه دوشنبه در هفتمین جلسه کارگروه  توسعه صادرات استان با اشاره به روند صادراتی استان طی یکماه گذشته افزود: به دلیل شیوع کرونا و بسته بودن مرزهای کشور، صادرات به کشورهای ترکیه و عراق کمتر رخ داد و متاثر از شرایط حاکم این مهم در استان زنجان نیز طبق برنامه پیش نرفت.

وی اظهار داشت: خوشبختانه با پیگیری انجام گرفته مشکل ورود موقت طی یکماه تا ۴۵ روز اخیر جهشی را در صادرات استان موجب شده، بطوریکه مقدار هدف ارزش صادراتی کالا در سال جاری از سوی وزارت صمت ۲۱۸ میلیون دلار تعیین شده بود که در هشت ماهه امسال ۱۴۵ میلیون دلار صادرات این بخش محقق شد.

این مسؤول ادامه داد: به عبارتی دیگر کسرهای ماه‌های گذشته توسط واحدهای تولیدی جبران شد و خوشبختانه در پایان هشت ماهه امسال پنج درصد نیز از رقم صادراتی استان بیشتر شده که طی مدت یاد شده ۹۴ درصد صادرات با کشور عراق و ۱۰۲ درصد با کشور ترکیه تحقق یافته است.

وی با بیان اینکه میزان صادرات استان به امارات متحده عربی رقم پایینی بود، اظهار داشت: رقم تحقق یافته بیش از ۸.۵ برابر و برای کشور افغانستان این رقم ۳۱ درصد و پاکستان پنج برابر بود که در این میان اولویتها، بر اساس سیاست اعلام شده کشورمان با ۱۳ کشور همسایه که مراوده تجاری بیشتری با آنها وجود دارد، تعیین شده است.

فغفوری این کشورها را شامل قزاقستان، کویت، قطر، ترکمنستان،  ارمنستان، آذریابجان، روسیه، عمان، پاکستان، افغانستان، امارات، ترکیه و عراق ذکر کرد.  

این مسؤول ادامه داد: علاوه بر ۱۳ کشور همسایه یاد شده صادرات نیز برای کشورهای هند و چین نیز به دلیل مراوده خوبی که با ایران دارند، هدف گذاری شده و سایر کشورها چندان تاثیرگذار نیستند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان خاطرنشان کرد: ورود مواد اولیه در قالب ورود موقت چند روزی است که به شدت افزایش یافته که امیداواریم تا پایان سال گزارشی از موفقیت های بخش خصوصی در توسعه تجارت خارجی ارائه شود.
کد مطلب: 23605
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *