يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
۰
جمعه ۱۴ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۲۸

سردرگمی مجلس یازدهم در ساماندهی آشفته‌بازار مسکن/ شاکری: طرح‌ها باید به یک طرح جامع تبدیل شود

عضو کمیسیون عمران در مجلس یازدهم گفت: در طرح «جهش تولید و تامین مسکن» قرار است طی چهار سال و هر سال یک میلیون مسکن در کشور تامین شود. این مسکن‌ها باید برسد به‌دست افرادی که فاقد مسکن هستند؛ در اصطلاح می‌گویند افرادی که بند ج قانون‌شان سبز است.
سردرگمی مجلس یازدهم در ساماندهی آشفته‌بازار مسکن/ شاکری: طرح‌ها باید به یک طرح جامع تبدیل شود
 به گزارش توليد ايرانی ؛   از روزی که مجلس یازدهم تشکیل شده است، نمایندگان دغدغه خود را درباره مسکن، خودرو و کاهش پول ملی بار‌ها اعلام کردند و حال مردم منتظرند ببینند آیا این دغدغه‌ها به قوانینی که باعث رضایت آنان شود تبدیل خواهد شد یا صرفا جزو وعده‌های پوپولیستی است که بیشتر دولت‌ها و مجالس آن را سر داده‌اند و از آن، آبی هم برای مردم گرم نشده است.

در همین خصوص، طرح‌های مختلفی برای ثبات در بازار مسکن مطرح شده، اما اینکه چه طرحی به نتیجه می‌رسد سوالی است که ذهن‌ها را به خود معطوف کرده است.

از این‌رو اخیرا نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات طرح دو فوریتی جهش تولید و تامین مسکن موافقت کردند و جزییات این طرح را برای بررسی بیشتر به کمیسیون عمران مجلس ارجاع دادند.

در همین رابطه، اقبال شاکری، عضو کمیسیون عمران در مجلس یازدهم به اقتصاد۲۴ گفت: اقتصاد ایران با تورمی بالا روبروست و این چالش، فشار اقتصادی زیادی به مردم به خصوص دهک‌های پایین جامعه آورده است. به تبع همین موضوع، وضعیت در بازار مسکن چه در بخش خرید و چه در بخش اجاره آشفته است.

وی افزود: با شروع کار مجلس یازدهم و با توجه به نیاز شدید مردم به مسکن، توجه تمام نمایندگان به موضوع حیاتی قیمت مسکن جلب شد و از روز اول فعالیت مجلس تا امروز، کار بر روی ثبات قیمت در این حوزه در حال پیگیری است.

بیشتر بخوانید: طرح جهش تولید و تامین مسکن چه تاثیری بر بازار خواهد داشت؟
نماینده تهران تصریح کرد: جلسات متعددی پیرامون کنترل قیمت مسکن توسط نمایندگان و متخصصان امر برگزار شده و طرح‌های مختلفی هم ارائه شده است. یکی از طرح‌هایی که در این خصوص در کمیسیون عمران مجلس مطرح و روی آن کار شده «جهش تولید و تامین مسکن» نام دارد که قرار است طی چهار سال و هر سال یک میلیون مسکن در کشور تامین شود. این مسکن‌ها باید برسد به‌دست افرادی که فاقد مسکن هستند؛ در اصطلاح می‌گویند افرادی که بند ج قانون‌شان سبز است.

شاکری اظهار داشت: این طرح که به‌صورت جدی در کمیسیون عمران بررسی شد با هماهنگی دولتمردان بوده و حتی اگر دولتی با عقیده دیگر هم سر کار بیاید باید به اجرای آن پایبند باشد، زیرا می‌خواهیم آن را تبدیل به قانون کنیم.

این نماینده اصولگرای مجلس یادآور شد: در این طرح، منابع تامین یک میلیون مسکن در سال، شفاف و واقعی دیده شده است و حال که کلیات آن در صحن تصویب شده به‌دنبال بررسی جزییات طرح در کمیسیون عمران هستیم.

طرح‌های مجلس یازدهم در ساماندهی بازار مسکن موازی کاری نیست
نماینده تهران عنوان کرد: برخی همکاران در مجلس طرح‌های دیگری را برای ثبات در بازار مسکن مطرح کردند که از نظر من، موازی‌کاری نیست به‌شرطی که هیئت‌رییسه مجلس تمام این طرح‌ها و مسائلی مثل مالیات بر خانه‌های خالی و مالیات بر سرمایه را که یک هدف را دنبال می‌کنند به‌صورت هماهنگ و با یک مسیر مشخص پیش ببرند، یعنی باید طرح‌ها یکپارچه شوند تا به هدف اصلی برسیم.

شاکری در پایان افزود: مردم از نمایندگان که قانون‌گذار و به نوعی ریل‌گذار کشور هستند توقع ندارند که پراکنده از هم عمل کنند، پس همه طرح‌ها در خصوص ثبات در بازار مسکن باید به یک طرح جامع تبدیل شود تا مردم پس از قانونی‌شدن آن و اجرای دولت، اثرات مثبت آن را در زندگی خود لمس کنند.
کد مطلب: 23530
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *