جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
۰
دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۴۴

طراحی خودروی مدرن و اقتصادی با توان داخلی

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور تصریح کرد: به دنبال طراحی خودرو‌های مدرن و ارزان قیمت با استفاده از ظرفیت‌های داخلی کشورمان هستیم.
طراحی خودروی مدرن و اقتصادی با توان داخلی
به گزارش توليد ايرانی ؛    و به نقل از وزارت صمت؛ آقای سورنا ستاری در نشست مشترک با وزیر صمت و رئیس گروه اقتصادی معاونت بررسی دفتر مقام معظم رهبری که در خصوص بررسی طرح تولید خودروی مدرن و اقتصادی برگزار شد، افزود: ایجاد نوآوری با استفاده از طراحی‌های داخلی بیشتر خواهد شد و به همین لحاظ در طرح تولید خودروی ارزان قیمت و مدرن بر روی طراحی داخلی با استفاده از ظرفیت‌های داخل کشور تأکید داریم.

وی با اعلام اینکه اگر طراحی دست خودمان باشد، خلق خودرو خواهیم کرد، گفت: از کپی کاری در حوزه خودرو و مونتاژ باید بیرون بیاییم و به سمت خلق خودرو با استفاده از طراحی نیرو‌های متخصص کشورمان و نخبگان حرکت کنیم.

هوشمند سازی در صنعت خودرو را دنبال می‌کنیم
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در ادامه با تأکید بر اینکه آینده صنعت خودرو در هوشمند سازی است، گفت: کشور ما نیز در آینده باید به سمت تولید خودرو‌های هوشمند و برقی برود تا از این موضوع عقب نمانیم که این مهم را نیز در دستور کار داریم.

گفتنی است؛ در این جلسه با حضور علیرضا رزم حسینی «وزیر صنعت، معدن و تجارت» و علی آقا محمدی «رییس گروه اقتصادی معاونت بررسی دفتر مقام معظم رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام»، طرح تولید خودروی مدرن و اقتصادی از سوی معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری با ورود به عمق داخلی سازی بیشتر، توجه به تاب آوری و پلتفرم‌های مشترک با استفاده از ظرفیت دو خودروساز بزرگ کشورمان (ایران خودرو و سایپا) و همچنین بخش خصوصی، مورد بررسی قرار گرفت.
کد مطلب: 23469
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *