پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
۰
يکشنبه ۹ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۵۲

۲ روش ایفای تعهدات ارزی صادرکنندگان

وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه بررسی روش‌های تامین ارز کالاهای وارداتی، دو روش ایفای تعهدات ارزی صادرکنندگان را معرفی کرد.
۲ روش ایفای تعهدات ارزی صادرکنندگان
به گزارش توليد ايرانی؛   به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، علیرضا رزم حسینی در جلسه ای با اشاره به روش هایی برای ایفای تعهدات ارزی صادرکنندگان گفت: تمامی صادرکنندگان دارای پروانه صادراتی (از ابتدای سال ۱۳۹۸ به بعد) با استفاده از واردات در مقابل صادرات با هماهنگی وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌توانند به ایفای تعهدات ارزی خود بپردازد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در صورت عدم تحقق ایفای تعهدات ارزی از این طریق، صادرکنندگان حداکثر ۴ ماه از تاریخ صدور پروانه صادراتی فرصت دارند تا از طریق عرضه در سامانه نیما تعهدات ارزی خود را ایفا  کنند. 

رزم حسینی بیان داشت:  کمیته اقدام ارزی سازمان توسعه تجارت و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف هستند موارد فوق را پیگیری نمایند و اقدامات و برخوردهای قانونی لازم را در صورت لزوم انجام دهند.

رزم حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تشکیل قرارگاه جهش تولید با حضور نمایندگان دستگاه‌ها حاکمیتی تصریح کرد: در شرایط سخت اقتصادی قرار داریم و در این شرایط همه دستگاه‌های مرتبط باید با هماهنگی همدیگر تصمیمات کلان اتخاذ نمایند که این قرارگاه نیز در همین راستا می باشد.
وی همچنین اقناع افکار عمومی را از دیگر وظایف این قرارگاه دانست و گفت: بخشی از کارهای قرارگاه اتخاذ تدابیر لازم برای اقناع افکار عمومی نسبت به تصمیمات گرفته شده در حوزه مباحث اقتصادی است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تصمیمات اخیر ستاد اقتصادی دولت و رئیس جمهور در خصوص ترخیص کالاهای اساسی اعلام کرد: از زمان ابلاغ این تصمیم ۴ میلیون تن کالا از گمرکات کشور ترخیص شده است که این کار بسیار مهم و حائز اهمیتی بوده است.

وی همچنین با بیان اینکه برای تقویت پول ملی هم‌راستا با بانک مرکزی حرکت خواهیم کرد، گفت: جلوگیری از افزایش بی‌رویه نرخ ارز و تقویت پول ملی رسالت بانک مرکزی است و کارهای انجام شده توسط وزارت صمت نیز هم‌راستا با اهداف بانک مرکزی است.
کد مطلب: 23444
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *