جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
۰
شنبه ۸ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۰۸

وزیر راه: مهمترین ویژگی شهیدفخری‌زاده صبوری و ثابت‌قدمی بود

وزیر راه و شهرسازی مهمترین ویژگی شهیدفخری‌زاده را صبوری و ثابت‌قدمی دانست و گفت: این شهید همان نخستین نفرات و عناصری بود که با پدیده کرونا به‌شکل کاملاً جهادی و علمی برخورد کرد و در تعامل با وزارت بهداشت کیت تشخیصی ساخت و در این عرصه گام‌های بزرگی برداشت.
وزیر راه: مهمترین ویژگی شهیدفخری‌زاده صبوری و ثابت‌قدمی بود
به گزارش توليد ايرانی ؛     محمد اسلامی روز شنبه در برنامه صبحگاهی «در انتهای الوند» درباره سابقه دوستی و فقدان شهید محسن فخری‌زاده، با تسلیت به مردم و خانواده او، اظهار کرد: باید گفت که او از افراد شایسته، متعهد و خستگی‌ناپذیر بود. آشنایی ما از حدود سه دهه پیش در میان مباحث صنعت و تعلیمات دفاعی شکل گرفت.

وزیر راه و شهرسازی افزود: در حقیقت در جریان تجارب و درس‌های مربوط به دفاع مقدس که او در تعامل با نیروهای مسلح در صنعت دفاعی ارائه کرد که البته مهمترین آن دستیابی به فناوری‌های نوین و پیشرفته بود.

اسلامی خاطرنشان کرد: البته مردم ما مستحضر هستند که مستکبران علوم و فناوری‌های نوین را انحصاری کردند و اجازه ورود هیچ کشوری را در آن عرصه ندادند و حتی دانشجویان ما را از دانشگاه‌های مرتبط به رشته‌های علوم پیشرفته در کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی حذف کردند و این اراده و حضور عاشقانه و خدمت در عرصه فناوری نوین همیشه مورد تهاجم دشمن بود. به‌ویژه رژیم صهیونیستی که به‌عنوان یک رژیم تروریست شهره عام و خاص است و نخست‌وزیرشان از او نام می‌برد و می‌گوید این اسم را به خاطر بسپارید، فقط به خاطر کینه‌ای که از پیشرفت‌های جمهوری اسلامی داشتند.

وی درباره ویژگی‌های شخصی شهید فخری‌زاده گفت: مهمترین ویژگی این شهید صبوری و ثابت‌قدمی بود و همواره تلاش می‌کرد که کاری را که شروع کرده ادامه دهد و از بابت دیر به نتیجه رسیدن احساس یاس نکند. شهید فخری‌زاده همان نخستین نفرات و عناصری بود که با پدیده کرونا به‌شکل کاملاً جهادی و علمی برخورد کرد و در تعامل با وزارت بهداشت کیت تشخیصی ساخت و در این عرصه گام‌های بزرگی برداشت.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: چند وقت پیش نزد من آمد و می‌خواست برای جوانان دانشمندشان معیشت و رفاه و مسکن تهیه کنند و فوق‌العاده بی‌تابی می‌کرد که بتوانند گامی برای این بچه‌ها بردارد.

اسلامی خاطرنشان کرد: این نکته نشان می‌دهد که وقتی در حوزه فناوری کار می‌کنید در حقیقت کاری انسان‌محور انجام می‌دهید و توجه به مسائل انسانی در حوزه تحقیقات به‌ویژه تحقیقات نوین، فاکتور بسیار مهمی است و نشانه این است که برای ظرفیت و عناصر تعیین‌کننده، اهمیت قائل هستید و این دغدغه بزرگ او بود.
 
کد مطلب: 23423
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *