جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
۰
سه شنبه ۴ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۳۲

کشف اتفاقی ۴۲۰ کانتینر قاچاق لوازم خانگی در گمرک

دبیر انجمن تولید کنندگان لوازم صوتی تصویری گفت: ۴۲۰ کانتینر لوازم خانگی قاچاق ضبط شده در گمرک، به صورت اتفاقی کشف شد.
کشف اتفاقی ۴۲۰ کانتینر قاچاق لوازم خانگی در گمرک
به گزارش توليد ايرانی ؛    آقای محمدرضا شهیدی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری صدا و سیما افزود:

معلوم نیست در دو سال گذشته چه تعداد از این کالا‌های قاچاق، وارد کشور شده است.

وی با بیان اینکه کالای قاچاق ضبط شده از تولیدات کشور آلمان است اضافه کرد: در حال حاضر بازار لوازم خانگی کشور از این برند آلمانی اشباع شده و هر کجا برای خرید مراجعه می‌کنیم از این نوع کالا‌ها موجود است.

دبیر انجمن تولید کنندگان لوازم صوتی تصویری گفت: هم اکنون هیچ مشکلی در تولید کالا‌های لوازم خانگی صوتی و تصویری نیست و حتی مازاد بر تولید هم در انبار‌ها وجود دارد.

آقای شهیدی با اشاره به مشکلات ناشی از اعمال تحریم‌های ظالمانه، افزود، با تلاش تولید کنندگان لوازم خانگی، تا به امروز، هیچ مشکلی در تامین لوازم خانگی کشور وجود نداشته است.

وی با اشاره به اینکه طبق قانون وارد کردن لوازم خانگی ممنوع است گفت: از مجلس شورای اسلامی می‌خواهیم قوانینی وضع کند که به راحتی نشود با عناوین مختلف، آن را تفسیر کرد.

دبیر انجمن تولید کنندگان لوازم صوتی تصویری از ریاست قوه قضائیه خواست تا با ورود به مسئله قاچاق و ابلاغ دستورالعمل‌های ویژه به استان ها، برای جلوگیری از ورود اینگونه قاچاق‌های سازمان یافته، اقدام کند.

آقای شهیدی گفت: این ۴۲۰ کانتینری که در حال حاضر در گمرک ضبط شده اگر قرار شود به املاک تملیکی منتقل شود و پولش هم به جیب دولت برود، باز هم به بازار خواهد آمد و به ضرر تولید ملی است.
کد مطلب: 23353
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *