پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 9 May 2024
۰
يکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۴۹

تامین نقدینگی کشاورزان با " کشاورز کارت"

مدیرعامل بانک کشاورزی گفت: در راستای تامین نقدینگی کشاورزان برای خرید نهاده کود، اعتباری در قالب "کشاورز کارت" در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.
تامین نقدینگی کشاورزان با " کشاورز کارت"
آقای روح الله خدارحمی در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری صداو سیما، گفت: برای تامین نقدینگی کشاورزان در فصل کشت و کار، کارت خرید با نام "کشاورز کارت" در نظر گرفته شده است تا کشاورزانی که محصولات راهبردی مثل گندم، چغندر، دانه‌های روغنی مانند جو و پنبه کشت می‌کنند با مشکل تامین نهاده روبرو نشوند.

وی با بیان اینکه به دلیل حذف نرخ ترجیحی برای خرید نهاده کود، قیمت این نهاده افزایش داشته است افزود: بر این اساس، بانک کشاورزی برای اینکه کشاورز مشکل نقدینگی نداشته باشد اعتباری در قالب کشاورز کارت برای کشاورزان در نظر گرفته است.

خدا رحمی گفت: این کارت اعتباری با کارمزد ۱۲ درصد و باز پرداخت آن یکساله، بعد از فروش محصول است.

وی افزود: مبلغ این کارت براساس تقاضای کشاورز و میزان سطح زیر کشت است و به ازای هر هکتار مبلغ ۲ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل بانک کشاورزی گفت: به ازای هر ۲۰ میلیون تومان یک ضامن کافیست و ضمانت به صورت سفته زنجیره‌ای هم مورد قبول است که بعد از معرفی به بانک، تا ۳ روز کاری، کارت‌ها در اختیار کشاورز قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: این کارت صرفا برای خرید کود در مراکز و فروشگاه‌های خاص است، اما کشاورزان می‌توانند علاوه بر کود، بذر یا سم نیز از این مراکز دریافت کنند.

خدارحمی درباره تسویه خرید تصمینی گندم گفت: امسال بر خلاف سال‌های گذشته پول خرید تضمینی گندم به کشاورزان به صورت کامل پرداخت شده است.
کد مطلب: 23284
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *