جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
۰
شنبه ۲۳ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۳۳

توليد 400 هزار اصله نهال توت اصلاح شده در سال جاري+عکس

رئيس مرکز توسعه نوغانداري کشور گفت: امسال توليد 400 هزار اصله نهال توت اصلاح شده براي پرورش کرم ابريشم در کشور هدفگذاري شده است.
توليد 400 هزار اصله نهال توت اصلاح شده در سال جاري+عکس
توليد ايرانی:مهندس علي اصغر داداش زاده ضمن اعلام اين مطلب افزود: اميدواريم تا پايان امسال اين تعداد اصله نهال به طور رايگان در اختيار نوغانداران و متقاضيان قرار گيرد.
وي اظهار داشت: نهال هاي يک ساله ظرف سه سال با مراقبت هاي انجام شده به بهره برداري اقتصادي براي پرورش کرم ابريشم مي رسد.
رئيس مرکز توسعه نوغانداري کشور تصريح کرد: سياست ما توسعه کاشت درختان توت در کنار ساير مشاغل به عنوان يک شغل جانبي است.
داداش زاده با بيان اين که در مرکز توسعه نوغانداري کشور، برنامه ريزي هايي به منظور تامين نهال توت اصلاح شده و جايگزيني با درختان بومي در بعضي مناطق صورت گرفته است، گفت: برگ درختان توت به عنوان تنها غذاي مورد نياز کرم ابريشم است و هدف ما اين است که کاشت نهال توت در مناطق مختلف کشور را به سبب وجود مزيت هاي نسبي با تاکيد بر کشت هاي نواري در حاشيه مزارع، شهرها، رودها و در جوار خانه ها توسعه دهيم.
وي خاطر نشان کرد: بر اساس آمار در حال حاضر 14 هزار و 700 هکتار در کشور توتستان وجود دارد که براي پرورش کرم ابريشم ، ايجاد فضاي سبز و در بعضي استان ها براي توليد ميوه استفاده مي شود.
رئيس مرکز توسعه نوغانداري کشور اذعان داشت: در ابتداي سال 96 براي اساس هماهنگي هاي به عمل آمده با معاونت امور باغباني و سازمان جهاد کشاورزي استان گيلان 330 هزار و 520 اصله نهال توت اصلاح شده توليد و در 19 استان کشور توزيع شد.
وي ادامه داد: توسعه کشت درختان توت حتي اگر منجر به پرورش کرم ابريشم نشود، حداقل سهمي در ايجاد فضاي سبز و جلوگيري از ريزگردها خواهد داشت.

 
کد مطلب: 2328
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *