پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
۰
شنبه ۱ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۳۱

وصول مالیات همه کسب و کارها تا بهمن متوقف شد

ستاد ملی مقابله با کرونا در راستای حمایت از مشاغل به ویژه کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا وصول مالیات مستقیم همه کسب و کارها تا بهمن ماه را متوقف کرد.
وصول مالیات همه کسب و کارها تا بهمن متوقف شد
به گزارش توليد ايرانی؛   در نشست امروز ستاد ملی مقابله با کرونا مصوب شد عملیات اجرایی وصول مالیات مستقیم همه کسب و کارها به ویژه کسب و کارهای آسیب دیده تا بهمن‌ماه متوقف شود و الزامی به اخذ گواهی پرداخت مالیاتی برای صدور یا تجدید پروانه‌های کسب‌و کار واحدهای اقتصادی اشخاص حقیقی نباشد.

با تصویب ستاد ملی کرونا، ضمن تمدید بسیاری از معافیت‌ها و بخشودگی‌های مالیاتی برای همه مشاغل کشور، قرار شد تا پایان سال همه کسب‌وکارها به ویژه کسب‌وکارهای آسیب دیده از کرونا از حمایت‌های بیشتر اقتصادی برخوردار شوند؛ به این نحو که همزمان با آغاز دوره تشدید محدودیت‌های کرونایی، حمایت‌های بانکی جدیدی از سوی دولت دریافت خواهندکرد.

بر اساس اعلام معاون اقتصادی رئیس جمهوری کسب و کارهای شدیدا آسیب دیده از کرونا مثل مراکز و واحدهای گردشگری برای پرداخت اقساط تسهیلات دریافتی، تنفس یک ماهه خواهند داشت و قسط آذر آنها به پایان دوره منتقل می شود.

صدور یا تجدید پروانه کسب یا کار اشخاص حقیقی موضوع ماده (۱۸۶) قانون مالیات‌های مستقیم نیز تا پایان سال ۱۳۹۹ نیاز به اخذ گواهی پرداخت یا ترتیب پرداخت بدهی مالیاتی نخواهد داشت.

از دیگر مصوبات ستاد در کنار حمایت از کسب‌وکارها، حمایت از خانوارهای فاقد درآمد ثابت بود تا از این طریق ۱۱ میلیون خانوار از کمکهای معیشتی دولت بهره مند شوند.

بر این اساس پرداخت تسهیلات قرض ­الحسنه یک میلیون تومانی با نرخ کارمزد چهار درصد و بازپرداخت اقساط ۳۰ ماهه از منابع یارانه معیشتی ماهانه خانوار و پرداخت کمک بلاعوض به صورت ماهانه معادل یک میلیون ریال به تعداد هر یک از اعضای خانوار از آذرماه تا حداکثر پایان سال ۱۳۹۹ مصوب شد که این مبلغ به حساب سرپرست خانوار واریز می­ شود.

تمدید مجوز مشاغل و کسب و کارها در دوران تشدید محدودیتها و امهال پرداخت عوارض کسب و پیشه شهرداری تا پایان بهمن ۹۹ از دیگر مصوبات امروز ستاد بود.
کد مطلب: 23256
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *