پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
۰
شنبه ۱ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۰۲

ارائه مشاوره های کارآفرینی به جویندگان کار

یک فعال حوزه کار ارائه مشاوره های کارآفرینی به جویندگان کار و فارغ التحصیلان دانشگاهی را در آینده شغلی آنها موثر خواند و اعطای وام های کارآفرینی، اعمال معافیتهای مالیاتی و تسریع در صدور مجوزهای کسب و کار را از جمله راهکارهای حمایت از کارآفرینان عنوان کرد.
ارائه مشاوره های کارآفرینی به جویندگان کار
به گزارش توليد ايرانی؛   علی حیدری با تاکید بر لزوم فراهم کردن بستر فعالیت کارآفرینان در کشور اظهار کرد: در حال حاضر رویکرد بسیاری از کشورها کارآفرین محوری است و خوشبختانه در چند سال گذشته کشور ما نیز در این مسیر قرار گرفته و حمایت از کارآفرینان به ویژه در حوزه های دانش بنیان گسترش یافته است.

وی یکی از موانع پیش روی کارآفرینان را صدور مجوز کسب و کار دانست و گفت: وقتی فرایند صدور مجوزها طولانی می شود صرفنظر از بی انگیزگی کارآفرینان، کشور از فواید و نتایج مثبتی که اجرای طرح ها و ایده های خلاق و نوآورانه به دنبال دارد، محروم می شود بنابر این تسهیل و آسان سازی صدور مجوزها و بهبود فضای کسب و کار برای کارآفرینان باید در دستور کار قرار گیرد.

این فعال حوزه کار در عین حال با تاکید بر ترویج و تقویت فرهنگ کارآفرینی در کشور گفت: اگر آموزش و ترویج فرهنگ کار و کارآفرینی از مدارس شروع شود و دانش آموزان با افکار و ایده های خلاقانه و نوآورانه پرورش یابند، جریان کارآفرینی در کشور به شکل مطلوبتری پیش می رود، تمایل به کارآفرینی در عرصه های مختلف شکل می گیرد و در نهایت به توسعه اقتصاد دانش بنیان منجر می شود.

حیدری ارائه مشاوره های کارآفرینی به جویندگان کار و فارغ التحصیلان دانشگاهی را در آینده شغلی آنها موثر خواند و گفت: گسترش فرهنگ کارآفرینی در کشور زمینه ساز افزایش بهره وری، ایجاد اشتغال پایدار و رشد و توسعه اقتصادی خواهد بود.

وی اعطای وام های کارآفرینی، اعمال معافیتهای مالیاتی و تسریع در صدور مجوزهای کسب و کار را از جمله راهکارهای حمایت از کارآفرینان عنوان کرد.

این فعال حوزه کار در پایان گفت: برای بهبود فضای کسب و کار و رفع موانع پیش روی کارآفرینان باید شرایط صدور مجوز کسب و کار تسهیل شود و حمایت از فعالیتهای کارآفرینانه در دستور کار قرار گیرد.
کد مطلب: 23250
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *