شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 11 May 2024
۰
پنجشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۳۵

طرح معیشتی سپاه در قم/ تاسیس صندوق های قرض الحسنه مردم یار

معاون هماهنگ کننده سپاه علی بن ابیطالب(ع) گفت: پروژه نیروگاههای خورشیدی برای ۵۰۰ نفر از محرومان قم آغاز می‌شود.
طرح معیشتی سپاه در قم/ تاسیس صندوق های قرض الحسنه مردم یار
به گزارش توليد ايرانی ؛  مهدی کبیری پور امروز در سالن جلسات بسیج هنرمندان قم با اشاره به آغاز هفته بسیج با شعار بسیج، پیشرو خدمت و امیدآفرینی در مورد روزشمار ایام این هفته اظهار داشت: هفته بسیج از روز جمعه ۳۰ آبان با نام بسیج، معنویت و سلامت آغاز می‌شود و نام‌گذاری دیگر ایام به ترتیب شامل بسیج فرزند مسجد خادم مردم، بسیج مطالبه گر و عدالت‌خواه، سبک زندگی اسلامی ایرانی، بسیج ولایی و انقلابی و تمدن ساز، بسیج نیروی مقاومت ملت ایران و بسیج، خدمت مومنانه و ایثارگری است.

معاون هماهنگ کننده سپاه علی بن ابیطالب(ع) افزود: به دلیل شیوع کرونا شرایط کشور رنگ و بوی خدمت رسانی دارد و برنامه‌های مختلفی در حمایت از اقشار ضعیف و همچنین بزرگداشت این ایام در قالب برنامه‌هایی از جنس فرهنگی از طریق فضای مجازی عملیاتی می‌شود.

وی تصریح کرد: یکی از برنامه‌های محوری راه‌اندازی صندوق‌های قرض‌الحسنه مردم یار در قالب افتتاح ۴۰ صندوق با مشارکت بانک رسالت است.

کبیری پور بیان کرد: گروه های جهادی فعال در سامانه بسیج در قالب ۲۵۰ گروه در موضوعات مختلف کمک به معیشت مردم و مقابله با کرونا اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی عنوان کرد: شاخص‌ترین برنامه توزیع ۳۰ هزار بسته معیشتی به ارزش هر بسته ۴۰۰ هزار تومان است که روز سه شنبه ۶۰۹۰ بسته به صورت نمادین، نمایش گذاشته شد و در ابتدای هفته بسیج توزیع می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: حضور طلاب بسیجی در بیمارستان‌ها از جمله برنامه‌های مهم از ابتدای شیوع کروناست که ۳۰۰ نفر از طلاب خواهر و برادر به صورت روزانه ۴۰ تا ۵۰ نفر در شیفت‎‌های مختلف فعال‌اند.

۶۰۰ جهیزیه برای خانواده های نیازمند به همت سپاه قم تامین شد
معاون هماهنگ کننده سپاه علی بن ابیطالب(ع) گفت: تهیه ۶۰۰ جهیزیه برای خانواده‌های نیازمند با مشارکت خیرین در تامین مبالغ اولیه ۵ تا ۱۰ میلیون بر عهده خیرین و بقیه از طریق سپاه از دیگر برنامه‌هاست.

وی افزود: بازسازی ۵۰۰ منزل خانواده محروم از ابتدای سال آغاز شده است و دراین ایام با همراهی کمیته امداد ۲۰ مورد بازسازی منزل به ارزش ریالی ۳۰۰ میلیون انحام می‌شود.

کبیری پور تصریح کرد: توزیع ۵۰۰ هزار غذای گرم با همراهی ستاد مرددمی کریمه اهل بیت(ع) و کمیته امداد، برپایی ایستگاههای سلامت با نام شهید سلیمانی با همراهی بهداشت و درمان علوم پزشکی در ارائه خدمات بهداشتی در همراهی با بیماران و کاهش مراجعه به بیمارستان‌ها برای قطع زنجیره انتقال از دیگر برنامه‌هاست.

روزانه ۵۰ هزار ماسک توسط بسیج دانشجویی استان تولید می شود
وی اظهار داشت: توزیع ماسک در ایستگاه های سلامت و تولید روزانه ۵۰ هزار ماسک توسط بسیج دانشجویی و مشارکت مجموعه کارگاههای تولید ماسک توسط بسیج اصناف در تولید ۴۰۰ هزار ماسک از جمله تلاش‌هاست.

معاون هماهنگ کننده سپاه علی بن ابیطالب(ع) تصریح کرد: اجرای پروژه نیروگاههای خورشیدی برای ۵۰۰ نفر از خانواده ساکن در مناطق روستایی و محروم با همکاری بانک‌های عامل با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان آغاز می‌شود که اقساط این وام از طریق فروش برق تامین می‌شود.

وی بیان کرد: توزیع ۴ هزار بسته معیشتی با همراهی بسیج سازندگی به ارزش یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان، زیباسازی ۵ مدرسه در سطح روستاهای قم، طرح نذر ماسک توسط بسیج اصناف در ۱۰ ایستگاه با توزیع ۷۰ هزار عدد ماسک و حضور بسیح طلاب در زندان‌های مرکزی به عنوان مددکار و مشاور در ۴ روز در هفته به ۶۵ نفر از دیگر رویکردهاست.

کبیری پور عنوان کرد: بسیج مهندسی و کارگری عهده‌دار پایش و عارضه‌یابی واحدهای تولیدی است و به ارائه خدمات مختلف می‌پردازد که در این مدت دو ماهه از ۲۰۰ کارگاه تولیدی پایش به عمل آمد و مشکلات مرتفع شد و با همت بسیج همت تا پاسان سال ادامه دارد.

۱۰ هزار ماسک میان کارگران ساختمانی قمی توزیع می شود
وی خاطرنشان کرد: احداث پروژه‌های راه و آبرسانی و نوسازی ۵ منزل محرومین تا پایان هفته بسیج و شکل‌گیری ۲۰ مورد میز خدمت توسط بسیج ادارات و توزیع ۳۰۰ بسته معیشتی و ۱۰ هزار ماسک برای کارگران ساختمانی و اهدای خون در سوم آذر از برنامه‌های مهم در این هفته است.

معاون هماهنگ کننده سپاه علی بن ابیطالب(ع تصریح کرد: در حوزه نرم برگزاری جشنواره نجم در دوم آذر تحت عنوان نهضت جوانان مساله محور با رویکرد پژوهشی و میدانی و رزمایش سایبری در فضای مجازی و برنامه های فرهنگی و بصیرتی از دیگر برنامه‌هاست.

وی گفت: در موضوعات هنری نیز اختتامیه جشنواره فیلم مقاومت به صورت مجازی و اختتامیه شعر بسیج و افتتاح نگار خانه شهید ماهرخ و کارگاه های گرافیک و خوشنویسی و برگزاری شب شعر مجازی و نواختن زنگ مقاومت در سامانه شاد عملیاتی می‌شود.

کبیری پور بیان کرد: در حوزه رفع آسیب‌های اجتماعی نیز افتتاح مرکز مشاوره خانه سبز به صورت تمام وقت و اقدامات کارآفرینی و اشتغال در کمپ کرامت در بخش تکمیلی و سه ماه دوم ترک اعتیاد از اقدامات مهم است.

۲۵۰۰ هنرمند قمی عضو بسیج هنرمندان هستند
وی اظهار داشت: در حال حاضر ۲۵۰۰ هنرمند قمی عضو بسیج هنرمندان هستند که در ۷ رشته تخصصی فعالی دارند.
کد مطلب: 23194
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *