شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
۰
پنجشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۴۹

روحانی: تا پایان دولت ۹ پروژه بزرگ حمل و نقل افتتاح می شود

رییس جمهوری گفت: تا پایان دولت ۹ پروژه بزرگ در زمینه راه و حمل و نقل افتتاح می شود.
روحانی: تا پایان دولت ۹ پروژه بزرگ حمل و نقل افتتاح می شود
به گزارش توليد ايرانی ؛    حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز پنجشنبه در سی و سومین آیین گشایش بهره برداری از۱۳ پروژه آزادراهی و فرودگاهی که به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد، اظهار داشت: امسال سال جهش تولید است و یکی از پایه‌های جهش تولید هم حمل و نقل است.

وی افزود: اگر حمل و نقل نباشد، تولید، توزیع، مصرف، واردات و صادرات مشکل می شود و همه اینها وابسته به حمل و نقل است.

رییس جمهوری ادامه داد: بخشهای مختلف حمل و نقل هوایی، ریلی، دریایی و جاده ای از ارکان بسیار مهم برای توسعه و برای تولید در کشور و همچنین برای رابطه با جهان است.

روحانی با اشاره به نقش بسیار مهم حمل و نقل در گردشگری و مشکلات این صنعت در اثر شیوع کرونا گفت: دنیا دیر یا زود از شر کرونا خلاص خواهد شد و در آینده دارو و واکسن خواهد آمد و در آن شرایط گردشگری برای ما بسیار مهم است که صنعت حمل و نقل در این زمینه بسیار تاثیرگذار است.

رییس دولت دوازدهم خاطرنشان کرد: مساله حمل و نقل در روابط خارجی بسیار مهم است و بحث ترانزیت و مخصوصاً ژئوپلیتیک ایران و جایگاهی که ایران دارد، از اهمیت خاصی برخوردار است و ایران برای اتصال شمال منطقه به جنوب و شرق به غرب این منطقه جایگاه بسیار مهمی دارد و می تواند خلیج فارس و دریای عمان و اقیانوس هند را به بخش های شمالی و مرکزی متصل می کند.

راه آهن خواف هرات هفته آینده افتتاح می شود

وی ادامه داد: ایران می تواند این مناطق را به روسیه و اروپای شمالی و شرق و غرب آسیا را به هم متصل کند و بحمدالله در زمینه راه و راه آهن اقدامات بسیار خوبی شده است.

رییس دولت تدبیر و امید گفت: در هفته‌های آینده راه آهن خواف_ هرات افتتاح می شود که برای اولین بار راه آهن ایران وارد افغانستان می شود.

وی همچنین از افتتاح طرح‌های دیگر بسیار با اهمیت خبر داد و اضافه کرد: امیدوارم بخشی از این طرحها را تا پایان دولت به افتتاح نهایی برسانیم و بخش اعظم آن ها را انجام بدهیم.

روحانی گفت: ترانزیت از شمال به جنوب و از شرق به غرب هم برای اقتصاد و سیاست و روابط خارجی ما مهم است و هم می تواند یک تحول بزرگی در منطقه به وجود بیاورد.

وی با اشاره به شقاوت آمریکایی‌ها در سال‌های گذشته گفت: یکی از توطئه هایی که آمریکایی ها علیه ملت ایران داشتند، این بود که راه های اصلی ترانزیت منطقه از ایران عبور نکند. در این زمینه تلاش های زیادی انجام دادند البته موفقیت شان زیاد نبوده است.
کد مطلب: 23165
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *