شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
۰
چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۷

له شدن تولید کننده و بیکاری ۲۰ کارگر بخاطر لج بازی!

در پی تعطیلی شرکت صنایع غذایی رُزبشار(با نام تجاری بامس) یاسوج در استان کهگیلویه و بویراحمد، ۲۰ کارگر بیکار شدند.
له شدن تولید کننده و بیکاری ۲۰ کارگر بخاطر لج بازی!
در سال‌های گذشته شرکت صنایع غذایی رُزبشار(با نام تجاری بامس) یاسوج تعطیل شده است و همه ۲۰ کارگر آن بیکار شده‌اند. از قرار معلوم، لج بازی و حمایت نکردن و همکاری نداشتن برخی مسئولان و نبود مواد اولیه از این واحد تولیدی دلیل تعطیلی این واحد صنعتی اعلام شده است.

این پروژه در سال ۸۳ افتتاح شد اما پس از ۹ سال فعالیت به علت کارشکنی ها و همکاری نکردن برخی دستگاه‌های اجرایی و متولی این واحد صنعتی به طور کامل تعطیل شد. کارگران این مجتمع تولیدی و صنعتی هم اکنون بیکار شدند که برخی از آنها در سایر مشاغل بعنوان مسافر کشی، منشی و شاگرد فعالیت می کنند.

در حالی که امسال به نام سال جهش تولید نامگذاری شده است از مسئولان و متولیان امر انتظار می رود که جهت فعال زایی و بازگشت به تولید این واحد تولیدی همکاری و مساعدت لازم را داشته باشند.

«حسین مرزبانی»، یک تولید کننده کهگیلویه و بویراحمدی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا در این خصوص اظهار کرد: واحد صنعتی اولین کارخانه تولید آبمیوه با تکه های میوه در کشور بود که از سال ۸۳ با ۲۰ نفر اشتغالزایی با ظرفیت تولید سالانه ۲ هزار تن آبمیوه با بسته بندی آبمیوه قوطی به بهره برداری رسید و سال ۹۱ بعلت شرایط خشکسالی، نبود مواد اولیه و فشارهای اقتصادی تعطیل شد. برای راه اندازی این واحد صنعتی تاکنون ۳۰ میلیارد تومان هزینه کرده ایم.

وی افزود: کارگران این واحد صنعتی از ساعت ۸ تا ۱۴ کار می کنند و ماهانه از یک میلیون تا دو میلیون تومان هر کدام حقوق دریافت می کردند، سرویس ایاب ذهاب، عیدی و پاداش، صبحانه و نهار نیز داده می شد.

مرزبانی اظهارکرد: طی سال ۹۴ دستگاه‌های جدید برای راه اندازی خط پت خریداری و نصب کرده ایم که برای توسعه کارخانه زمین بغل کارخانه را از شرکت شهرک‌های صنعتی استان خریداری کردیم اما مدیر وقت قرارداد را امضا نکردند و نتوانسته ایم زمین را تحویل بگیریم و خط جدید را راه اندازی کنیم.

مدیرعامل شرکت صنایع غذایی رُزبشار(با نام تجاری بامس) یاسوج خاطرنشان کرد: طرح توسعه ای ما به دلایل برخی مسایل سلیقه ای و کارشکنی ها از سوی کسانی که متولی تولید بودند و ادعای رفع موانع تولیدشان گوش فلک را کَر کرده بود، به مرحله تولید نرسید.

مرزبانی تصریح کرد: سال ۹۷ خط تولید آبمیوه شیشه و لیوانی را خریداری کرده ایم و در فضای فعلی راه اندازی و به تولید رساندیم اما فضا کافی نبود، البته طی سال ۹۸ با کارشکنی هایی از سوی مدیرکل وقت تعزیرات استان در حالی که در حال تولید آزمایشی بوده ایم سرلج بازی اقدام به پلمب دستگاه‌های ما کرده اند به این مساله اعتراض کردم اما به بد رفتاری با بازرسان مواجه شدیم.

وی ادامه داد: وقتی به معاونت غذا و دارو و تعزیرات استان جهت اعتراض مراجعه کردم، وقتی متوجه شدند که اشتباه کردند، نامه ای به من دادند که برو فک پلمب کنید و کار را ادامه دهید اما به آنها اعلام کردم که پس از عذرخواهی و جبران خسارات وارده شروع به فعالیت خواهم کرد اما کسی پاسخگویم نبود و همچنان خط های تولیدی پلمب هستند.

این فعال اقتصادی عنوان کرد: ۴هزار متر زمین برای توسعه این واحد و راه اندازی دو خط پت و یخمک نیاز داریم که از مسئولان و متولیان امر بخصوص شرکت شهرک‌های صنعتی استان انتظار دارم همکاری، حمایت و کمک کنند و دست از بنگاه داری بردارند و تولیدکنندگان را حمایت کنند.

مرزبانی تاکید کرد: همچنین حدود سه میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش ارزان قیمت با سود ۹ درصد نیاز داریم که در این صورت اشتغالزایی این واحد صنعتی را به ۴۰ نفر خواهم رساند.
وی اظهارکرد: تاکنون ۳۰ میلیارد تومان برای راه اندازی این واحد صنعتی هزینه کرده ام و منزل شخصی و دو دستگاه خودرو خود را جهت راه اندازی و توسعه کارخانه فروخته ام.

این تولید کننده کهگیلویه و بویراحمدی گفت: برخی از مسئولان از اقوام و فامیل‌شان برای کار در کارخانه نیرو تحمیل می کردند که هر وقت هم منظم نبودند و درست کارشان را انجام نمی دادند تهدیدم می کردند که در صورت اخراج کردن این نیرو نمی گذاریم ادامه فعالیت دهید. در این مدت با مشکلات زیادی مواجه بوده ام و در صورتی که زیرمیزی می دادم و توقعات بی جا را اجابت می کردم کارم راحت تر راه می افتاد و هم اکنون هم کارخانه تعطیل نبود و با این مشکلات مواجه نبوده ام.

مرزبانی با بیان اینکه آماده راه اندازی و تولید دو خط بسته بندی قوطی و شیشه ای هستم، عنوان کرد: با توجه به نوسانات قیمت مواد اولیه برای عرضه تولید با کیفیت و رقابت با رقبا مقرون به صرفه نیست اما اینکه تعدادی جوان بیکار می تواند از این محل امرار معاش داشته باشند، از مسئولان انتظار داریم که مواد اولیه، شکر، شیشه، درب شیشه، قوطی و کنستانتره را به قیمت مناسب تری به دستمان برسد.

وی افزود: در صورتی که مشکلاتم برطرف شود دو خط تولید یخمک و آبمیوه پت را در فاز توسعه راه اندازی می کنم و تعهد می دهم که ۴۰ تا ۵۰ نفر اشتغالزایی ایجاد کنم اما واقعا اگر مسئولان کمک نمی کنند خواهشا سنگ اندازی نکنند، رفتارهای دوگانه برخی مسئولان و متولیان امر ناامیدم کرده است.

مدیرعامل شرکت صنایع غذایی رُزبشار(با نام تجاری بامس) یاسوج اظهارکرد: اخذ پروانه ها و مجوزهای لازم از دستگاه‌های مختلف واقعا وقت زیادی از تولیدکننده می گیرد و بروکراسی اداری تولیدکنندگان را خسته می کند و انرژی برایش نمی گذارد که بتواند واحدصنعتی را راه اندازی کند.

مرزبانی خاطرنشان کرد: در حالی که ۲۰ میلیون تومان هزینه زمین را برای طرح توسعه طی سال ۸۸ به شرکت شهرک‌های صنعتی پرداخت کرده ام قرار داد هم منعقد شد اما تاکنون زمین به بنده تحویل داده نشده و اخیرا پس از پیگیری‌های زیاد به ما اعلام شد که زمین را به نرخ روز به شما واگذار می کنیم. با وجود پیگیری ها و مکاتبات صورت گرفته جهت راه اندازی کارخانه از طریق شرکت شهرک‌های صنعتی استان، بازرسی سازمان صنایع کوچک کشور، سازمان صمت و کارگروه فوریت رفع موانع تولید اما تاکنون به جایی نرسیده اند و تاکنون جواب مثبتی نگرفته ام.

وی تصریح کرد: آمده ام به استان که کار تولیدی انجام دهم و اما زیر بار مشکلات و کارشکنی ها له شدم و پشتم را خالی کرده اند و هر کجا دنبال و پیگیر مشکلات واحد می شدم دنبال تحمیل کردن نیرو بوده اند. از لحاظ روحی، روانی و اقتصادی نابود شدم.

مدیرعامل شرکت صنایع غذایی رُزبشار(با نام تجاری بامس) یاسوج با بیان اینکه دو میلیارد بدهی به بانک دارم که تا کنون اقساط آن معوق نشده است، ادامه داد: از استاندار و رئیس کل دادگستری استان تقاضا دارم به مشکلات اینجانب بعنوان یک تولید کننده رسیدگی کنند.

مرزبانی تاکید کرد: درصورتی که مسئولان حمایت کنند و برای رفع مشکلات سرمایه درگردش، زمین جهت فاز دوم، تامین مواد اولیه به قیمت مناسب و موظف کردن ادارات برای استفاده از محصولات این واحد گام بردارند ۴۰ تا ۵۰ نفر اشتغالزایی خواهم کرد و با کار کردن در دو شیفت این تعداد اشتغالزایی را به حدود ۹۰ نفر خواهم رساند.
به گزارش توليد ايرانی؛    وی عنوان کرد: بازار مصرف تولیدات این واحد صنعتی در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد و استان‌های تهران، اصفهان، فارس، خوزستان و یزد بوده است و در صورت حمایت مسئولان تولیدات این واحد قابلیت صادرات دارد.

مدیرعامل شرکت صنایع غذایی رُزبشار(با نام تجاری بامس) یاسوج اظهارکرد: چون می دانستم این استان محروم است و نیروی کار مستعد دارد گفتم هم خودم یک نانی می خورم و هم نان چند خانواده را تامین می کنم اما با انبوهی بُخل مسئولان مواجه شده ام. دستگاه‌های میلیارد ام در حال خاک خوردن و فرسوده شدن هستند.


مرزبانی با بیان اینکه تحریم داریم اما مشکلات ما به تحریم ها ربطی ندارد بلکه دچار خود تحریمی شده ایم، تصریح کرد: برخی ها به بهانه راه اندازی واحد تولیدی و صنعتی وام و تسهیلات گرفتند خانه خریدند و خودرو شاسی بلند سوار شدند اما نیت و قصد ما کار و تولید بود که خودروهای شاسی بلندم را فروختم و متاسفانه با این مشکلات مواجه شدم.
وی بیان کرد: هم اکنون ۲۰ نفر کارگر این واحد تولیدی و صنعتی بیکار شدند که برخی از آنها در سایر مشاغل از جمله مسافر کش، منشی و شاگرد فعالیت می کنند.

سید هاشم موسوی قوام آباد، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص واگذاری زمین جهت توسعه این واحد تولیدی و صنعتی به خبرنگار ایسنا گفت: به اندازه پولی که واریز کرده به قیمت قبل زمین به این واحد صنعتی واگذار می کنیم و مابقی زمین مورد نیاز را به قیمت روز حساب و واگذار می کنیم.

وی در رابطه با پرداخت تسهیلات سرمایه درگردش به این واحد صنعتی افزود: باید با مراجعه به سازمان صنعت، معدن و تجارت و ثبت نام در سایت بهین یاب فرایند دریافت تسهیلات جهت سرمایه درگردش خود را طی کند.

"دارا فرامرزی" معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، در خصوص سرمایه در گردش به این واحد صنعتی، گفت: در صورتی که مدیرعامل این واحد صنعتی برنامه زمانبندی راه اندازی واحد را ارائه دهد پس از بررسی و کارشناسی، درخواست تسهیلات این واحد صنعتی به کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان معرفی می شود.

وی افزود: در صورتی موافقت کارگروه با پرداخت تسهیلات به این واحد صنعتی، به بانک عامل جهت دریافت تسهیلات معرفی می شود که پس از اینکه شرایط بانک را محقق کند از محل تبصره ۱۸ یا رونق تولید تسهیلات پرداخت خواهد شد.

فرامرزی بیان کرد: در صورتی که این واحد صنعتی فعال و شکر موجود باشد بخشی از شکر مورد نیاز واحد را تامین خواهیم کرد.
کد مطلب: 23119
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *