پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
۰
سه شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۲۵

موافقت سازمان محیط زیست با شماره‌گذاری رنوها به شرط عرضه با مدل ۹۸

به دنبال از سرگیری شماره‌گذاری خودروهای رنو دپو شده در پارکینگ‌های پارس‌خودرو، معاون مهندسی شرکت پارس‌خودرو، با بیان اینکه به دلیل محدودیت‌های زیست محیطی با شماره‌گذاری رنوهای دپو شده با مدل سال ۱۳۹۹ موافقت نشد، اعلام کرد که موافقت سازمان محیط زیست با ترخیص و شماره‌گذاری این خودروها مشروط به عرضه با مدل سال ۱۳۹۸، اخذ شده است.
موافقت سازمان محیط زیست با شماره‌گذاری رنوها به شرط عرضه با مدل ۹۸
به گزارش توليد ايرانی؛   به دنبال انتشار خبر از سرگیری رنوهای دپو شده در پارکینگ پارس‌خودرو که عدم تطابق با استاندارهای آلایندگی و نداشتن استاندارد آلایندگی یورو۵، از شماره‌گذاری منع شده بودند که در نهایت منجر به توقف آن‌ها در پارکینگ این خودروساز شده بود، اکنون به گفته مسئولان این خودروسازی، ناهماهنگی‌ها رفع شده و از ابتدای آذرماه تحویل‌دهی خودروهای خانواده رنو شامل ساندرو، استپ وی، L۹۰  خواهد شد.

در این رابطه شهریار طهماسبی- معاون مهندسی پارس خودرو- در گفت‌وگو با ایسنا، شماره‌گذاری و ترخیص خودروها به شرط شماره‌گذاری با مدل ۹۸ را عامل موافقت سازمان محیط زیست برای ترخیص این خودروها دانسته و اظهار کرد: علیرغم اینکه از ابتدای سال جاری، پارس‌خودرو تمام تلاش خود را کرد تا این خودروها با مدل ۹۹ شماره‌گذاری شوند، اما متاسفانه به دلیل محدودیت‌های زیست محیطی، تلاش‌های انجام شده به نتیجه نرسید. 

وی افزود: پس از مکاتبات، مراجعات و مذاکرات متعدد با سازمان‌های مرتبط، در نهایت سازمان محیط زیست در اینصورت که خودروها از مدل ۹۹ به مدل سال ۹۸ تبدیل شوند، با شماره‌گذاری و ترخیص این ۳۰۰۰ خودرو از محصولات خانواده رنو، موافقت نمود. متعاقب موافقت سازمان محیط زیست، پگیری‌های لازم از سوی پلیس راهور انجام شده و موافقت آن‌ها نیز مشروط به برخی ملاحظات اخذ شد.

این مقام مسئول در گروه خودروسازی پارس‌خودرو با بیان اینکه مراحل پایانی شماره گذاری خودروهای رنو در حال انجام است، گفت: با کسب مجوز شماره‌گذاری این خودروها، لازم است که مجوزهای وزارت صمت و سازمان حمایت نیز کسب شود که در حال حاضر روند اداری کار در حال انجام است.

وی در پایان در پاسخ به این سوال که ترخیص و عرضه این خودروها چه تاثیری بر بازار خودرو خواهد داشت، ابراز امیدواری کرد: امیدوار هستیم که با عرضه این ۳۰۰۰ خودرو، اثر تعدیل در قیمت‌های بازار محسوس باشد. علاوه براین باتوجه به اینکه این موضوع سبب گلایه مشتریان و صاحبان این خودروها که از حدود سه سال پیش برای آن‌ها ثبت‌نام کرده بودند هم رفع خواهد شد و امید است که فرآیند تحویل کسب رضایت مشتریان را در پی داشته باشد.

لازم به ذکر است که به دنبال انتشار برخی ویدئوها در تاریخ مهرماه سال جاری سازمان حفاظت محیط زیست در قالب نامه‌ای خطاب به پلیس راهور، با شماره‌گذاری این خودروها حداکثر تا پایان آذر ماه سال جاری موافقت کرده بود.
کد مطلب: 23094
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *