لایحه بودجه ١٢ آذرماه تقدیم مجلس می‌شود

27 آبان 1399 ساعت 14:10

معاون رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت که لایحه بودجه سال ١۴٠٠، ١٢ آذر ماه تقدیم مجلس می‌شود.


به گزارش تولید ایرانی؛  سیدحمید پورمحمدی در جلسه  علنی صبح امروز (سه شنبه) مجلس و در جریان بررسی کلیات طرح کلی اصلاح احکام بودجه سال ۱۴۰۰، به عنوان مخالف کلیات گفت: اصلاح ساختار بودجه دستور مقام معظم رهبری به سران قوا بود از این رو سازمان برنامه و بودجه کلیتی از اصلاح ساختار و برنامه زمانی آن را تقدیم سران قوا کرد، مجلس هم در همین راستا طرحی را در دستورکار قرار داده است.

وی افزود: اصلاح ساختار به معنای درآمدهای پایدار، نظام یارانه پنهان بهم ریخته، انرژی شفاف، مالیات شفاف، دارایی دولت را مولد کردن، انجام اصلاحات نهادی و ایجاد ثبات اقتصادی است.

پورمحمدی یادآور شد: سازمان برنامه و بودجه بخشهای مهمی از موضوعات مذکور را به سران قوا ارائه کرد، نمایندگان مجلس نیز نکاتی از اصلاحات ساختاری را در قالب طرح ارائه کردند تا دولت در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ درج کند. تدوین لایحه سال ۱۴۰۰ از ۱۵ آذرماه در مجلس شروع می شود، ما ۲ روز پیش این لایحه را به دولت دادیم و دولت نیز روز گذشته نامه ای به تمامی وزرا زده تا طی ۵ روز نظر خود را درباره لایحه ارائه دهند.

پورمحمدی اضافه کرد: دولت طی ۵ روز جلساتی را صبح، بعدازظهر و شب برای تصویب لایحه برگزار خواهد کرد و ما روز ۱۲ آذرماه لایحه را تقدیم مجلس خواهیم کرد اما اگر مجلس طرح را همین امروز تصویب کند ما نمی توانیم تغییراتی در لایحه اعمال کنیم، از همین رو با طرح نمایندگان مخالفیم.

معاون رئیس سازمان برنامه و بودجه در پایان خاطرنشان کرد: دولت اگر بخواهد به طرح نمایندگان تمکین کند باید زمان ارائه لایحه بودجه ۱۴۰۰ به مجلس را عقب بیندازد که این به مصلحت دولت و مجلس نیست. بنابر اصل ۵۲، ۵۷ و ۱۲۶ قانون اساسی تفکیک قوا و وظایف دولت و مجلس برای تنظیم و تصویب بودجه مشخص شده، ما لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ را تنظیم کردیم و ۱۲ آذرماه به شما تقدیم خواهیم کرد شما می توانید آن زمان به تنظیم آن بپردازید.


کد مطلب: 23086

آدرس مطلب: https://www.tolideirani.com/news/23086/لایحه-بودجه-١٢-آذرماه-تقدیم-مجلس-می-شود

توليد ايرانی
  https://www.tolideirani.com