افتتاح ویدئو کنفرانسی آزادراه شرق اصفهان توسط رییس‌جمهور

26 آبان 1399 ساعت 15:31

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت‌ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور گفت: آزادراه شرق اصفهان پنجشنبه هفته جاری افتتاح می‌شود و این یکی از پروژه‌های جهش تولید است.


به گزارش تولید ایرانی؛   خیراله خادمی در نشست خبری امروز اظهار کرد: بیش از سه هزار و ۴۰۰ کیلومتر مسیر ریلی جدید در کشور در حال ساخت بوده که هشت پروژه به طول هزار و ۵۶۰ کیلومتر در اولویت پروژه‌های ریلی قرار دارند و به عنوان پروژه‌های جهش تولید معرفی شدند. در بخش آزادراهی نیز هزار و ۳۴۰ کیلومتر در قالب ۲۱ پروژه مسیر در حال ساخت است که ۹ پروژه آزادراهی به طول ۶۵۱ کیلومتر به عنوان اولویت اجرا تعیین کرده‌ایم.

وی با اشاره به ساخت مسیر بزرگراهی در کشور گفت: هفت هزار و ۷۰۰ کیلومتر بزرگراه نیز در حال ساخت داریم که از این میزان هزار و ۷۶۱ کیلومتر به عنوان پروژه‌های جهش تولید در ۳۲ محور و در قالب ۷۷ پروژه در اولویت ساخت و ساز قرار دارند.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل  اضافه کرد: سرمایه‌گذاری برای این پروژه‌ها مجموعا به ۲۴ هزار میلیارد تومان می‌رسد که در بخش‌های بزرگراهی و ریلی سرمایه‌گذاری صد درصدی از سوی دولت و در بخش آزادراهی با مشارکت سرمایه‌گذار صورت گرفته است. به عنوان مثال در بخش ریلی چهار هزار و ۷۶۰ میلیارد تومان به صورت ریالی و ۳۰۰ میلیون یورو به صورت ارزی هزینه شده است.

خادمی با بیان اینکه برای ساخت ۶۵۱ کیلومتر در بخش آزادراهی هشت هزار و ۴۹۳ میلیارد تومان در قالب ۹ پروژه سرمایه‌گذاری شده است، اظهار کرد: در بخش بزرگراهی نیز برای پروژه‌های در اولویت چهار هزار و ۲۵۴ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت گرفته که مجموع آن‌ها با یوروی ۱۳ هزار تومانی به حدود ۲۴ هزار میلیارد می‌رسد. البته امروز براساس جدول تعدیل سازمان برنامه و بودجه این هزینه‌ها حداقل ۵۰ درصد افزایش یافته است و برای تکمیل به ۳۵ هزار میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز داریم.

وی با اشاره به انجام سه هزار و ۹۵۶ کیلومتر پروژه‌های آزادراهی، بزرگراهی و ریلی طی دو سال آینده و افتتاح نخستین پروژه جهش تولید یعنی آزادراه شرق سپاهان در روز پنجشنبه هفته جاری، گفت: این آزادراه از محور کاشان به اصفهان شروع می‌شود به طول ۶۳ کیلومتر و از تقاطع جاده اردستان به اصفهان به سمت جاده نائین – اصفهان ادامه پیدا می‌کند. برآوردها نشان می‌دهد که این آزادراه جدید ۸۰ دقیقه زمان سفر را کمتر می‌کند و مسیر اتصال شمال به جنوب اصفهان ۳۵ کیلومتر کوتاه‌تر خواهد شد و نقش بسیار مهمی در مسائل زیست محیطی و کاهش تلفات جاده‌ای خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با بیان اینکه پایان هفته جاری آزادراه شرق اصفهان با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور افتتاح می‌شود، اعلام کرد: آزادراه کنارگذر جنوبی تهران، آزادراه خرم‌آباد- بروجرد، آزادراه منجیل به رودبار، آزادراه ایزدخواست به شیراز، آزادراه تبریز به صوفیان، آزادراه مراغه به هشترود، منطقه دوم آزادراه تهران- شمال باند غربی و آزادراه گرمسار به سمنان در اولویت پروژه‌های آزادراهی هستند و با پیشرفت فیزیکی بالا به بهره‌برداری خواهند رسید.

وی تاکید کرد: آزادراه شرق سپاهان یکی از مهمترین آزادراه‌های کشور است چرا که حلقه اتصال آزادراه‌های مرکزی محسوب می‌شود. همچنین ترافیک سنگین شیراز به بوشهر دیگر وارد مرکز شهر اصفهان نمی‌شود و ترافیک از داخل شهر جمع و به شرق اصفهان انتقال پیدا می‌کند. از سوی دیگر افتتاح این آزادراه می‌تواند زمینه توسعه برای مردم شرق اصفهان را که نسبت به غرب آن محروم‌ترند فراهم کند.
 


کد مطلب: 23047

آدرس مطلب: https://www.tolideirani.com/news/23047/افتتاح-ویدئو-کنفرانسی-آزادراه-شرق-اصفهان-توسط-رییس-جمهور

توليد ايرانی
  https://www.tolideirani.com