جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
۰
پنجشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۴۴

عایق‌های حرارتی سرامیکی کوره‌های داغ و لنت ترمز جایگزین نمونه وارداتی شد

محققان یکی از شرکت‌های دانش بنیان موفق به تولید الیاف سرامیکی به عنوان عایق‌های حرارتی برای کاربرد در صنایع فولادسازی و پتروشیمی تولید شدند که با توجه به محدودیت واردات محصولات های‌تک، این الیاف قادر به پاسخگویی به نیازهای کشور است.
عایق‌های حرارتی سرامیکی کوره‌های داغ و لنت ترمز جایگزین نمونه وارداتی شد
به گزارش توليد ايرانی؛   علیرضا مصلحتی، مدیر فروش یکی از شرکت‌های دانش بنیان الیاف سرامیکی را از محصولات این شرکت نام برد و گفت: الیاف سرامیکی از جنس آلومینیوم سیلیکات  است که بیشتر به عنوان عایق‌های حرارتی از آن استفاده می‌شود.

وی اضافه کرد: از این نوع الیاف در برخی از محصولات این شرکت مانند عایق‌های صوتی استفاده شده است، ولی به علت بالا بودن هزینه‌ها استفاده از این الیاف به عنوان عایق صوتی صرفه اقتصادی ندارد.

مصلحتی با تاکید بر اینکه از این الیاف بیشتر به عنوان عایق‌های حرارتی در صنایع و همچنین برای تولید تجهیزات و لوازم خانگی استفاه می‌شود، یادآور شد: این الیاف از تولید تجهیزات خانگی مانند پکیج و گاز کاربرد دارند تا در شرکت‌ها و کارخانه‌های فولادسازی و پتروشیمی‌ها.

وی با تاکید بر اینکه، صنایع از این الیاف برای انجام فرآیند انتقال حرارت استفاده می‌کنند، یادآور شد: از این الیاف در صنایع آهن و فولاد، صنایع نفت و پتروشیمی به عنوان عایق‌ دیگ‌های بخار و مراکز حرارتی و  پایه کاتالیست و قطعات فیلتر در تصفیه گازهای داغ، صنایع کاشی و سرامیک، صنایع شیمیایی، صنایع حمل و نقل به عنوان عایق صوتی و حرارتی در بدنه‌ها، لنت ترمز و اگزوز و مهندسی عمومی به عنوان عایق صوتی توربین‌های گازی، عایق صوتی اگزوز موتورهای دیزلی و عایق کاری لوله‌های انعطاف پذیر دما بالا استفاده می‌شود.

مصلحتی با بیان اینکه این محصول از سال 83 تولید شده است، خاطر نشان کرد: این محصول از لحاظ کیفیتی با نمونه‌های وارداتی برابری می‌کند و با توجه به شرایط ارزی و فراهم نبودن زمینه واردات، این محصولات ساخت داخل جوابگوی نیاز داخلی هستند.
کد مطلب: 22921
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *