بازار ارز بدون هیجان کنترل خواهد شد

17 آبان 1399 ساعت 19:17

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه باید اجازه تخلیه انتظارات متراکم شده به بازار ارز داده شود، گفت: بانک مرکزی با رصد دقیق بازار ارز و عوامل شکل دهنده و موثر بر آن، به دور از هیجان اقدامات لازم را انجام خواهد داد.


به گزارش تولید ایرانی؛   عبدالناصر همتی در پستی اینستاگرامی نوشت: در برخی از تحلیل‌ها درباره شرایط فعلی بازار ارز تلاش می‌شود تا با القا رقم‌هایی از نرخ ارز در بازار و منتسب کردن آن‌ نرخ‌ها به بانک مرکزی، زمینه ساز سطح خاصی از نرخ ارز در بازار شوند.  

وی صمن تکذیب گمانه زنی‌ها تاکید کرد: مستقل از تحولات سیاست خارجی تنها معیار اعمال سیاست‌های بانک مرکزی، مصالح اقتصادی کشور و ضرورت استمرار پایداری و ثبات در بازارها و نیل به هدف تورمی است. بنابراین، براساس سازوکار بازار کارآمدترین روش را برای جلوگیری از هر گونه عدم تعادل در بازارها، به کار می‌بندیم.  

رئیس کل بانک مرکزی ادامه داد: اعتقاد بانک مرکزی این است که به صورت طبیعی و در چارچوب فرآیندهای بازار، باید اجازه تخلیه انتظارات متراکم  شده به بازار ارز داده شود. بنابراین، بانک مرکزی با رصد دقیق بازار ارز و عوامل شکل دهنده و موثر بر آن و به دور از هیجان، اقدامات لازم را انجام خواهد داد. 
 


کد مطلب: 22842

آدرس مطلب: https://www.tolideirani.com/news/22842/بازار-ارز-بدون-هیجان-کنترل-خواهد

توليد ايرانی
  https://www.tolideirani.com