دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
۰
شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۲۷

تجارت ۳۸ میلیارد دلاری کشور در ۷ ماه گذشته

معاون توسعه مدیریت و منابع گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت: گمرک ایران در ۷ ماه گذشته ۳۸ میلیارد دلار تجارت خارجی داشته است.
تجارت ۳۸ میلیارد دلاری کشور در ۷ ماه گذشته

به گزارش توليد ايرانی؛   بهمن ذاکری، در آیین تکریم از مدیرکل پیشین گمرک بندر مرزی آستارا و معارفه مدیرکل جدید گمرک این شهرستان، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران در ۷ ماه گذشته ۳۸ میلیارد دلار تجارت خارجی داشته است که ۱۸ میلیارد دلار آن صادرات و ۲۰ میلیارد دلار آن واردات می باشد.

وی با بیان اینکه تحریم‌های ظالمانه آمریکا بر علیه ملت ایران سبب شد تا پیرو اطاعت از فرامین مقام معظم رهبری نگاه ما به کشورهای همسایه باشد، ادامه داد: از ۱۸ میلیارد دلار صادرات جمهوری اسلامی ایران ۱۴ میلیارد دلار با کشورهای همسایه است.

وی در بخش دیگر سخنان خود با تأکید بر اینکه گمرک آستارا یکی از گمرکات منحصر به فرد در کشور است، افزود: این گمرک در حوزه های دریایی، ریلی، زمینی و منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا فعالیت دارد.

ذاکری در ادامه خواستار پیگیری مجدانه جهت ایجاد زیرساخت‌های گمرکات آستارا شد و خاطرنشان کرد: باید زیرساخت‌های لازم در بارانداز ریلی آستارا ایجاد شود.

معاون گمرک ایران با اشاره به اینکه باید تعاملات دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در خصوص راه آهن بیشتر شود، تصریح کرد: گمرکات جمهوری اسلامی ایران فراتر از وظایف سازمانی خود در بارانداز ریلی خدمات ارائه می‌کند.

وی با بیان اینکه در ساختار گمرک آستارا باید تجدید نظر شود، اضافه کرد: شبانه روزی شدن گمرکات آستارا و ارائه خدمات در بندر، منطقه ویژه اقتصادی، راه آهن و گمرک زمینی می طلبد تا اقدامات در اسرع وقت انجام شود.
معاون گمرک ایران در بخش دیگر سخنان خود با تأکید بر اینکه از سال ۱۳۹۷ تاکنون چهار پروژه در سطح کشور به عنوان پروژه ملی در حال اجرا است، یادآور شد: یکی از این پروژه ها در گمرک زمینی شهرستان آستارا اجرایی می‌شود و برای این منظور ۱۰۰ میلیارد ریال جدید برای سال پیش رو به آن اختصاص داده ایم.
وی در پایان با اشاره به اینکه برای جمهوری اسلامی ایران و شهرستان آستارا خوب نیست که مواد مخدر از این مرز جابجا شود، اضافه کرد: در آینده ای نزدیک دو دستگاه ایکس ری و باسکول در محوطه گمرک آستارا نصب خواهد شد.
به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم از زحمات ۵۴ ماهه "رسول امیدی"، مدیرکل سابق گمرک آستارا تجلیل به عمل آمد و کریم رسولی به عنوان مدیرکل جدید این گمرک معرفی شد.
کد مطلب: 22836
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *